Happines is not the absence of problems

9fdec0ff84d955bba47978139a3aa8a4.jpg

Det låter så klyschigt, men jag känner en enorm tacksamhet och ödmjukhet inför livet just nu! Jag känner harmoni och lugn och jag är tacksam varje dag för alla prövningar jag och min man har gått igenom, för det har lett oss vidare till något så mycket starkare och bättre!

Det händer många bra saker i vårt liv nu och jag måste sakteliga våga släppa taget, våga känna och ta in det som är bra, inte hela tiden gå och tänka att jag inte får vara för glad, för då kommer automatiskt något dåligt att hända. Kanske har man varit med om för mycket helt enkelt, erfarenheten att när man tror allt är bra så släpps en bomb.

Men jag måste våga vara i nuet, känna glädje över allt som är bra. Visst kan jag få cancer, visst kan något hända någon i min familj,  visst kan tråkigheter inträffa, men jag måste helt enkelt våga leva NU!

0cb04b6e055cff4da7ba38c1366d885b--stuff-stuff-inner-peace.jpg

Därför är jag noga med att vara tacksam varje dag! Att fokusera på roliga saker och göra planer, boka en weekend, skriva kärleksfulla sms till min man, krama barnen extra mycket och skratta mer med dem, göra livet enklare för mig själv där jag kan, släppa kraven, ta hand om mig själv och lyssna på mitt hjärta!

screen-shot-2015-01-02-at-12-12-38-pm.png

xoxo

2 tankar om “Happines is not the absence of problems

  1. Hej Annica,
    Ja precis…Bra och kloka tankar. I dagens samhälle måste vi ständigt justera om mentalt för att må bra har jag märk och det gör man genom att som du och styr om sina tankar till ett positivt spår. Vår egen verklighet är ju skapad av våra personliga tankar om våra personliga liv. När jag är ledsen eller negativ tvingar jag mig själv att börja tänka tacksamt, alltså tänka på allt jag är tacksam över och då är det omöjligt att inte bli glad och känna att livet är lite lättare.

    Kram och ha en fin fredag!
    Anneli

Lämna en kommentar