Monday Monday

En höstlik måndag i Skåne, som vi i vanlig ordning började med tända ljus, te och smörgåsar. Hjärnan börjar så smått vakna till liv och ställa in sig på en ny arbetsvecka. Det känns riktigt bra!

Idag är det den 11:e september. 16 år sen terrordåden i New York och 16 år sen som jag för första gången faktiskt kände att världen förändrades. Det känns fint att ha besökt minnesplatsen och det var verkligen gripande att stå där.

Nästa gång jag är i New York ska jag hit igen!

Igår hade jag CNN på hela kvällen och följde orkanen Irmas framfart i Florida. Mäktiga scener och modiga reportrar som stod ute i stormen. Fascinerande var att se hur vinden slet i träden och regnet piskade på reportern ena stunden, för att sedan se allt bli helt lugnt när de befann sig i stormens öga, folk som gick ut på gatorna igen för en stunds andrum, innan ovädret skulle börja igen och då med svallvågor och översvämning. Jag ber för alla människor som befinner sig i stormens väg. Moder natur visar sin fulla kraft och ingen kan stoppa henne!

Vi har haft en lugn och skön helg hemma. Jag hade för avsikt att inte göra så mycket, utan mest återhämta mig, samla krafter och återfå den energi som jag har saknat de sista två veckorna. Det gick bra, men jag blev lite rastlös emellanåt. Jag och mannen fick i alla fall fixat en hel del ärenden. Idag får vi fiber installerat, äntligen, så vi behövde en router, vilket är en djungel och i alla möjliga prisklasser. Men vi fick bra hjälp och ser fram emot riktigt bra internet hemma nu! Det vi har nu är katastrof. Vi byter leverantör och mannen fick en jättebra deal som gör att vi får bättre internet med lägre månadskostnad!

Vi köpte även tennisracket och bollar, för vi har bestämt att vi ska börja spela tennis ihop. Jättekul ska det bli! Det är 25 år sen jag slutade träna tennis, men direkt när jag fick racket i min hand så kände jag att tekniken har man inte glömt i alla fall. Det jag saknar nu är förmodligen konditionen, haha! Nästa helg ska vi spela och jag längtar!

Vi planerar en hel del nu, jag och mannen. Det är mycket vi vill och då måste man planera både tid och ekonomi så att allt går ihop. Vi har mycket roligt att se fram emot och visst är det väl planer och längtan och att kunna se sina drömmar gå i uppfyllelse, som ger guldkant på vardagen!

I övrigt har vårt hem blivit en fritidsgård för äldste sonen och hans kompisar. De är ett helt gäng som brukar umgås och vi är jätteglada att han har många vänner och de är ett bra gäng. Men ibland skapar det en del konflikter hemma, när vi vill ha lite privatliv och sonen inte riktigt kan se det på vårt sätt. En del friktioner den här helgen kring detta, men jag hade ett fint samtal med sonen igår och jag hoppas att det kommer hjälpa!

Jag önskar alla en fin vecka!

xoxo

Kommentera

