Step it up

Nu är det dags! Dags att öka intensiteten i träningen ett snäpp. Jag har tränat regelbundet sedan februari, vilket gör detta till det längsta någonsin som jag har hållit fast vid en träningsrutin. Efter de första 12 veckorna tappade jag motivationen en aning och tränade kanske 3-4 ggr per vecka i stället för 6 ggr per vecka som tidigare.

Jag hade ett uppehåll på ca 2 veckor under semestern, men nu har jag hittat tillbaka igen, starkare än någonsin! Jag har ett nytt upplägg, hårdare träning för bättre resultat och jag vågar säga att jag har en väldigt stor chans att nå mitt mål till sommaren 2018. Ja, det låter som lång tid framåt, men det finns inget som heter quick fix när det handlar om fitness och att komma i form. Det finns ingen genväg man kan ta om man vill ha bestående resultat. Det finns bara hårt arbete och dedikation!

Jag har som sagt kört detta programmet nu sen februari, men inte riktigt vågat mig på att öka intensiteten. Men nu är det dags! På vågen har jag fortfarande bara gått ner något kilo, men måttbandet säger att jag har minskat flera centimeter runt armar, lår och höfter. Och det är just detta jag är ute efter! Fitness!

Så med start nästa måndag så har jag ett nytt träningsprogram och jag är supertaggad att börja pusha mig själv mer, så som jag gjorde i början, då jag var extremt otränad och hade kräkkänslor efter i princip alla träningspass!

Livet i övrigt känns fantastiskt bra och så klart är det då lättare att hitta motivationen till träningen också. Nu finns det inga ursäkter! Detta är min investering i mig själv för framtiden!

untitled.png

Det bästa med detta är att jag mår så mycket bättre än jag gjorde för ett halvår sedan. Jag har slutat se ner på mig själv, kritisera mig själv varje gång jag tittar mig själv i spegeln. För jag vet att jag är på väg, sakta med säkert!

untitled2.png

I am truly blessed!

img_1246.jpg

xoxo

2 thoughts on “Step it up

  1. Alltså, du är så duktig! Hejaheja! Jag vet att man mår toppen både mentalt och fysiskt om man kommer igång med träning regelbundet. Jag kommer igång men så kommer jag av mig igen. Jag vet inte om träning känns så roligt just nu. Men jag luffsar i skogen och skall nog ta mig runt på Tjejmilen i början på september.

    Kram, Anneli

Kommentera

