Att trivas hemma

Jag lägger inte ner särskilt mycket pengar på inredning, men jag gillar fina saker och att ha det fint och framförallt i ordning hemma. Röra gör mig enormt stressad.

Jag brukar vara bra på att ändra om och flytta saker och på så sätt förnya och pigga upp utan att köpa nytt.

Så som jag gjorde med uterummet. Från att knappt ha spenderat någon tid där på hela sommaren, så har vi vistats där varje dag sedan omändringen. Vi äter middag där och jag och barnen har hängt där varje kväll, jag med min bok och de med mobiler eller böcker och så har vi spelat spel osv. Så mysigt! Nu i helgen har jag suttit där till sen kväll med levande ljus och värmeelementet på och bara läst och läst. Helt ljuvligt!

Jag glömde ta bild på hur det såg ut innan, men trivs väldigt bra som det är nu!


Och på tal om att läsa så måste jag bara nämna Kristina Ohlsson! Gud vad jag älskar hennes böcker! Hon är något av ett geni på att skriva spännande böcker som är omöjliga att lägga ifrån sig. De olika böckerna om Fredrika Bergman är så fantastiskt bra och jag håller just nu på med  Davidsstjärnor. Nästa är Syndafloder som jag längtar efter att läsa. Två andra exempel på otroligt spännande böcker från henne är Mios Blues och Lotus Blues. Jag är så grymt imponerad av hennes sätt att skriva. Vad gäller skrivarteknik och driv i både språk och handling är det ingen hittills som slår henne på fingrarna. Läckberg till exempel, som folk säger skriver så bra, kommer inte ens i närheten. Jag tillhör skaran som inte alls är så imponerad av hennes relativt enkla form av berättande, men det är ju en smaksak. Kristina Ohlsson besitter en väldig talang i att hela tiden driva handlingen framåt i ett högt tempo och man vill bara ha mer. Hon har även skrivit en hel del barnböcker som jag ännu inte läst. Mina barn är inte lika förtjusta i att läsa som jag är, så kanske kommer jag helt enkelt läsa även barnböckerna endast för mig själv! Kristina Ohlsson, läs hennes böcker!

Den här helgen har varit så fin och bra. Framförallt idag. Barnen lekte med kompisar medan jag och mannen fixade en massa i trädgården. Sen har jag läst och han har slappat på sitt håll. En god middag och nu ska jag snart träna och sedan sätta mig med en kopp kaffe och planera färdigt veckan som kommer. Maten är redan förberedd och lagad för hela veckan, så det är bara några detaljer kvar. Känns skönt!

Jag har mest varit hemma den här helgen, men jag har trivts så enormt med det. Och givetvis hjälper det när jag har en riktigt bra bok som jag vill läsa varenda lediga stund jag har!

Xoxo

One thought on “Att trivas hemma

  1. Hej Annica,
    Att trivas hemma är guld värt! Att skapa sin egen lilla värld där man kan mysa, må gott och känna sig trygg…Jag har också alltid ordnat det hemma så att vi trivs toppenbra. Ibland vill man inte åka bort ens.
    Kristina Ohlssons böcker är jättebra!

    Kram, Anneli

Kommentera

