Minnen för livet

Ikväll eller i natt kommer min familj hem igen! Och de har verkligen haft det roligt på sin fotbollsresa!

Vilken upplevelse för barnen, att få se dessa kända lag och uppleva stämningen på en riktigt stor arena! Mitt hjärta spricker av glädje för deras skull! Mannen har skickat bilder hela tiden och på varje bild så fullkomligt tindrar barnens ögon av lycka!

På tisdagen var det den varmaste dagen på hela året i München! 34 grader mätte det på dagen. Mannen och barnen och min pappa satt på uteserveringar och fikade (läs drack öl) och njöt. Barnen hittade andra Liverpool-fans att spela boll med på torget och var svettiga och glada! Ja, de har helt enkelt haft det så fantastiskt som de bara kunde!

Och jag då? Ja, jag har njutit av min egentid, det måste jag säga. Jag har passat på att göra saker som jag inte gör annars, som att lyssna på musik på morgonen. Josh Groban och hans vackra stämma är perfekt lugn morgonmusik! Helt ljuvligt!

Sen har jag jobbat så klart, men eftermiddagarna och kvällarna har jag gjort precis det jag har känt för. Jag har varken tvättat eller städat, förutom igår, då jag fick en impuls att jag ville städa ordentligt i uterummet och möblera om. Där var något som störde mig med den tidigare lösningen och nu var det dags. Så på ca 40 minuter var jag klar där ute och blev väldigt nöjd med resultatet.

Sen har jag tränat hårt, ätit väldigt hälsosamt, gjort manikyr framför en bra film osv. Helt enkelt bara njutit utan att ha någon annan att ta hänsyn till.

Självklart saknar jag små mjuka armar runt min hals, små varma kroppar som sitter tätt intill i soffan och min makes skäggiga pussar! Men vad passar bättre än att det är fredag i morgon och vi kan mysa tillsammans hela familjen igen!

Jag är välsignad! Så otroligt välsignad!

IMG_1393-1024x768 xoxo

One thought on “Minnen för livet

  1. Det låter härligt!
    Så himla skönt med några dagar bara för sig själv, ännu bättre blir de dagarna när man vet att resten utav familjen också har det fint.
    Men jag känner igen den där längtan efter barnen, ja och de skäggiga pussarna också såklart 🙂 men framförallt barnen. Ingenting kan väl vara så intensivt som längtan efter sina barn?!

    Ha en fantastisk helg nu tillsamman (om ni har den tillsammans förstås?)

    Stor kram till dig min vän!

Kommentera

