Första veckan

Snart har jag gjort den första arbetsveckan efter semestern. Jag måste säga att det känns mycket bättre än jag trodde. Jag har mycket att göra, men inte så att jag håller på att gå under, utan jag jobbar mina åtta timmar per dag i maklig takt.

Idag skiner solen, vilket är mer ovanligt än vanligt denna sommar i Skåne. När man kollar på Insta och bloggar från personer som befinner sig i andra delar av Sverige, så verkar sommaren har kommit dit, men inte hit. Lite tråkigt, men inte mycket att göra något åt.

Helgen som kommer ska jag spendera med familjen och på söndag ska vi på ett barndop till några vänner. Det ska bli roligt!

På måndag åker mannen och barnen till München i fyra dagar för att titta på fotboll. Jag kommer sakna dem väldigt mycket, och det kommer kännas otroligt märkligt att vara helt själv hemma i huset, framför allt när jag ska sova. Men jag ser fram emot det lite också, eftersom det är en engångshändelse och jag får ta vara på tiden för mig själv. Att inte ha några krav på mig, att inte behöva åka direkt hem efter jobbet och plocka undan, laga mat, tvätta osv. Saker som jag normalt tycker om att göra, jag älskar att ta hand om min familj och vårt hem, men därmed inte sagt att jag inte kan njuta av några dagar då jag kan göra precis vad jag vill utan något dåligt samvete över att jag försummar någon. Inte heller kommer jag behöva plocka en massa, det är ju ingen hemma som rör till det, haha. Ska städa och göra fint på söndag så jag bara kan njuta de dagar jag är själv.

På måndag ska jag träffa mamma efter jobbet för shopping och middag. De andra tre dagarna ska jag träna mycket, äta hälsosamt, läsa min bok och en del annat som jag fortfarande inte har planerat i detalj. Men jag älskar mitt eget sällskap och kommer inte ha några problem att fylla min tid!

5f5305a45336d5da1f3f42ce999d86da.jpg

th.jpg

Den sista tiden känner jag mig enormt tacksam. Och enormt välsignad! Jag behåller anledningarna för mig själv. Men jag är så tacksam att jag får lära mig att växa som person varje dag, att de prövningar jag utsätts för, lär mig att se livet på ett ljusare sätt, lite i taget, dag för dag!

c868759c0a2f14bb6991ea0941017009.jpg

pay-it-forward.jpg

9e1623fa694033f74c0419121550cda8.jpg

Trevlig fredag!

xoxo

Kommentera

