Planering och nya tag 

Tre veckors semester börjar lida mot sitt slut. Tre veckor är inte mycket, men vi har haft tre otroligt lugna och sköna veckor. Jag har fått tid till allt det jag ville ha tid till. Familjen, läsa böcker, koppla av, sova, vara uppe länge på kvällarna, hitta ro både i kropp och själ och ladda batterierna igen.

Den här sista veckan hemma har varit lugn och härlig och tiden har gått långsamt, vilket är skönt, brukar vara tvärtom. Vi har verkligen tagit det lugnt och bara gjort saker vi har känt för. Några projekt här hemma har vi gjort, men bara för att det passade med tid och lust.

Det enda som kommer bli svårt är att komma i säng i tid i morgon kväll och att vakna tidigt på måndag. Jag har inte lagt mig före klockan 01 de flesta kvällar och sovit till runt 09-10 varje morgon. Nåväl, det kommer gå det med.

Jag har redan planerat nästa vecka vad gäller mat och träning. Jag har hittat så mycket ny inspiration och den här veckan har jag verkligen kommit in i träningen och kosten igen. Känns så otroligt härligt!

Planering är A och O för mig. Mannen kommer vara borta tisdag till torsdag, A ska på fritids igen och alla rutiner ska på plats. Dock blir det en mjukstart, för sen veckan efter så reser mannen och barnen till München för att titta på fotboll och jag kommer vara ensam hemma i 4 dagar. Mer om mina känslor kring det i ett annat inlägg.

Jag känner mig redo att börja jobba igen. Jag känner att jag har hittat ny energi och ny inspiration och ingen är gladare än jag för det! Jag har hunnit landa i mig själv och haft massor med tid att fundera på olika saker och jag har därmed kommit fram till vissa saker som jag vill förändra och bli bättre på.

Så dessa tre veckor har varit välbehövliga, givande, roliga och helt underbara!

Jag är så tacksam! Jag älskar min familj så mycket. Jag är sannerligen välsignad!

Xoxo

Kommentera

