Oh happy day

Jag är glad idag. Eller ja, jag är faktiskt glad och på bra humör för det allra mesta. Livet är alldeles för kort för att vara negativ. Men jag är riktigt glad för att det äntligen är semester och jag ska vara med min familj i tre veckor framöver! Man behöver inte ogilla sitt jobb för att tycka det är skönt att vara ledig. Jag trivs bra på min arbetsplats, jag har det väldigt bra där, men det jag saknar mest i vardagens alla bestyr, är tiden! Tiden med familjen!

Vi är lyckliga. Inte för att vi är rika, för det är vi inte. Inte för att vi har massor med dyra prylar, för det har vi inte. Vi är lyckliga därför att vi har varandra och vi har vår hälsa. Något annat behöver vi inte. Egentligen. Vi kompletterar varandra så bra, jag och min man. Där jag kan bli upprörd och orolig är han lugnet självt. Där jag inte kan se skogen för alla träd, är han vägvisaren och guiden, den som får mig att ta ett steg tillbaka, andas och sen titta en gång till. Där han är ostrukturerad är jag ordningsam, där han är omotiverad är jag inspirationen. Där han är villrådig är jag bollplanket som kommer med förslag och idéer.

Han är min bäste vän. Han som jag alltid vill prata med först när det är något. Han som alltid, ALLTID, får mig att må bättre!

Och tillsammans har vi dessa två fina pojkar, som har fått stora, varma hjärtan och bär så mycket kärlek och empati inom sig. Våra änglar, våra glädjepiller, vårt allt!

Familjetid! Det är det viktigaste för mig just nu!

xoxo

Kommentera

