Snart… snart

Snart är det semester! Men ännu jobbar jag hårt för att få undan min problemhög på jobbet, för jag ogillar att lämna över problem till kollegor. De kommer ha det tufft som det är!

Igår var en dag full av irritationsmoment, framför allt på jobbet. Det finns en person som jag ibland måste ha kontakt med via mail, och den här personen är (jag ogillar att säga dum i huvudet) inkompetent på sitt jobb. Hon förstår inte sitt eget jobb och det är oerhört frustrerande och tidskrävande att ha med henne att göra. Jag hade två olika mailkonversationer med henne igår som till och med skulle få mina barn att häpna. Suck.

Sen var det väldigt många andra småsaker som blev till irritation, men så är det vissa dagar. Vissa dagar är sämre än andra. Det tog ett tag innan jag somnade, för jag låg och malde dessa saker i mitt huvud ett bra tag. Ett av mina problem, att jag låter vissa saker påverka mig för mycket.

Och detta får mig att tänka på präktighet. Som jag ser för mycket av den sista tiden. När personer vill få det att låta som att de är så duktiga, inget är jobbigt, allt är toppen och så vidare. Men bara när livet går deras väg. När livet är tufft sjunger de en annan melodi. Så tråkigt. Och jag blir så trött. Försöker se mellan fingrarna och låta det rinna av, men det blir för mycket ibland.

Nåväl, det var en parentes.

Igår blev jag chockad, och många med mig, över att höra att Michael Nyqvist är död! Jag satt med min son i soffan och slösurfade och bra ropade rakt ut: Nej! Lägg av!

Jag vet inte, men vissa dödsfall påverkar och chockar mig mer än andra. Detta är ett av dem. Vila i frid!

Bildresultat för rest in peace

xoxo

Kommentera

