Baby steps

Jag märker att tiden går för fort, både dagarna, veckorna och åren. På något vis känns det som att det går snabbare ju äldre man blir. Man önskade ju att det var tvärtom!

Jag ogillar starkt att ”slösa” bort tid. Men vad är slösa? Det kan man ju fråga sig, och det är klart väldigt individuellt. För vissa är säkert att titta på tv ett slöseri med tid. Men på kvällarna brukar jag sitta en timme eller två med tv-serier, jag gillar att koppla av och ”fly” in i en annan värld ett tag. Jag hamnar oftast inte i soffan förrän efter 21 och då vill jag bara koppla av. Nu när C är sommarlovsledig så brukar han sitta med mig i soffan och så pratar vi om dagen, livet och allt möjligt. Det är väldigt mysigt och stunder jag värderar otroligt högt!

Något som däremot får ta lång tid är min kroppsliga förändring från träningen. Jag gillar faktiskt att det går långsamt, för det känns som att det kommer vara mer hållbart på så sätt. Så jag tränar, svettas och försöker att fota mig och mäta mig i stället för att kolla på vågen. Hade jag varit tillräckligt modig hade jag lagt ut ett foto jag tog där jag jämförde från dag ett till 4 månader senare. Men jag är för feg för att lägga ut en sån bild. Kanske en dag… Oavsett så har jag MYCKET kvar att jobba på, men det är kul att se resultat. Man blir ofta blind och ser inte längre utvecklingen i sin egen spegelbild, men på foto har man bevisen. En sak jag märkte var när jag skulle ta på mig ett par sandaler som har en rem runt vristen. Förra sommaren, när jag vägde 4 kg mindre än jag gör nu(!!!), kunde jag inte dra upp dragkedjan vid vristen helt, för då stramade remmen. Nu kan jag både stänga dragkedjan och det spänner inte. Så något har hänt, helt klart. Baby steps!

Älskar dessa sandaler som jag köpte i Calella i Spanien för två år sen!

img_6708

Igår hade vi avslutning med fotbollen för min man och A. En jättemysig kväll med en miniturnering, lekar, grillad korv och picknick! Tränarna fick fina presenter, något jag inte alls räknat med, inte min man heller tror jag, och stämningen var på topp!

img_6703Vilken glädje i de ögonen alltså! ♥

Nu kör vi sista racet på jobbet innan midsommar!

Glad midsommar på er!

xoxo

Kommentera

