Helg efter helgen

Ja, så känner jag idag. Jag hade behövt en helg efter helgen så att jag kunde återhämta mig, haha! Nu låter det som att jag har festat eller något, men faktum är att jag inte har  gjort något särskilt på så sätt, men jag har liksom varit igång hela tiden och på något sätt har jag fått grejat med än det ena än det andra och inte mycket slappande! Jag är SÅ TRÖTT idag!

I fredags fick jag en fin födelsedag med familjen. När jag kom hem från jobbet blev jag överraskad med en present från mannen och barnen. Ett vackert armband från Guess! Min man kan min smak han!

 Mina föräldrar kom förbi med en vacker ampel till mig. Lite av en tradition och jag älskar det!

img_6666

Jag fick även besök av mina fina vänner som gav mig en fin Maja-lykta och ett par örhängen från Edblad! Tack ♥

img_6669

På kvällen åt vi thaimat och slappade i soffan till en film! Jag fick en väldigt fin och mysig födelsedag och jag älskar min familj så mycket att hjärtat svämmar över av känslor!

Sedan har helgen bestått av en hel del fotboll, först cup för A, vilket han inte tycker är så kul längre i och med att han har börjat med seriespel, men det var förmodligen sista cupen för honom, sen kommer han vara uttagen till seriespel till hösten igen och då ska de spelarna få koncentrera sig på det!

På söndagen var det match i seriespelet och det var riktigt tufft motstånd och storförlust, den första förlusten, och alla var jätteledsna. Men jag ser det som erfarenhet och lärdom. Man måste förlora för att lära sig vad man behöver jobba på. Det är en fantastisk klubb han spelar för, där ALLA barn får en chans att spela matcher. Alla får inte spela seriespel, men alla får spela i cuper och sammandrag för åldersgruppen, även nybörjare! Vi är så stolta över vår fotbollskille och allt han har åstadkommit detta första år i den nya klubben! Inte lätt att vara ny i klubben och efter endast ett halvår, bland 60 andra barn, bli uttagen till att spela seriespel i det första laget! Han kämpar och sliter! ♥

Eftersnack, peppning, stöttning och laganda med de fina tränarna, inklusive min man!

img_6675

I söndags eftermiddag fick vi vår leverans av ved inför vintern. C fick ett erbjudande att stapla all veden mot en slant som belöning. Han var tveksam, 3 m3 ved är en hel del. Men så sa lillebrorsan att han ville hjälpa till och de kunde dela på pengarna. Då blev det lite roligare, så de satte igång. De hade musik på och jag var så imponerad av deras teamwork och sättet de valde att lösa uppgiften. Grannarnas pojkar kom också över och plötsligt var de 4 stycken som hjälptes åt och på mindre än 2 timmar var de klara! Idag ska min man fixa belöningen till dem, det är de väl värda alla fyra!

img_6685

Äntligen fick jag planterat nya blommor också, halleluja!

img_6681

xoxo

One thought on “Helg efter helgen

  1. Hej Annica!
    Tack för din fina kommentar hos mig! Vilka vackra smycken och vilken intensiv helg. Jag förstår att du är trött. Haha…och jag är i samma sits. Helt slut efter studentveckorna med en massa aktiviteter samt hämtningar av dottern från olika tillställningar efter 02.00 på nätterna sätter spår. Gäsp! Nu vill jag sova en vecka.

    Kram och ha det så gott!

    Anneli

Kommentera

