39

Idag fyller jag 39 år. Det ska jag fira hemma med familjen, utan krusiduller och det är så jag gillar det!

Den här veckan har gått fort. Det har varit skolavslutning och massor på jobbet och massor privat. Livet helt enkelt!

Efter skolavslutningen hade vi fika hemma hos min bror med familj och mina föräldrar kom också dit. Jag och min svägerska hade bakat och vi hade det väldigt mysigt och trevligt!

Jag bakade kladdkakemuffins med dumlekola och dumlegrädde. Svägerskan bakade en supergod jordgubbstårta på mazarinbotten! Gud vad gott!

Nu ska det bli skönt med helg. Mannen och har fullt med fotboll både lördag och söndag, så idag ska jag planera lite kring min egen helg, vad jag vill få gjort. Jag tycker bäst om helgerna så, att ta dagarna som de kommer och även ha några saker att ta tag i och vara lite produktiv.

Jag jobbar två veckor till sen är det semester. Jag är glad att vi har planerat en resa, jag känner att jag behöver miljöombyte! Det är något visst med att komma hemifrån ett tag, att inte ha de vanliga hushållssysslorna som pockar, utan bara njuta av tiden med familjen och äta god mat som man får lagad och serverad, ingen städning eller tvätt. Livsnjutning!

Sen kommer man hem igen och tycker det är så himla skönt med sitt stora hus, sin egen säng, tvättmaskin och all bekvämlighet! För borta är bra men hemma är ju bäst!

xoxo

 

Kommentera

