Lite blandat

Nu är sista skoldagen här! Inte för att det blir så mycket lärande för barnen, utan städa undan och ta hem det sista för att sen sluta tidigare! Jag vet att framför allt C längtar efter sommarlov, han får ju ha det på riktigt. Det vill säga att han får spendera dagarna precis hur han vill och njuta av ledigheten. får vara på fritids, än är han för liten för att vara hemma helt själv och vi kan inte begära av storebror att vara barnpassare hela sommaren. Nästa år får vi se om också är redo, men det återstår att se.

Jag har haft världens lugnaste helg alltså. Mannen och åkte ju iväg på fotbollsläger tidigt i lördags morse och jag hämtade dem igår klockan 16. Så två intensiva men otroligt roliga dagar för dem, jag fick se massor med bilder och vilken idyll alltså! Jag är riktigt glad för deras skull att de fick uppleva det!

Jag spenderade således helgen med C. Vi bakade mini chessecakes på lördagen och en smulpaj med hallon och blåbär på söndagen. Väldigt gott och trevliga stunder ihop! ♥

Nåja, våra cheesecakes fick inte riktigt den där snitsiga chokladvirveln à la Roy Fares, men de duger. Och det är en 11-åring som bakar och jag är så glad att han visar intresse för annat än fotboll och mobiltelefonen 😉

 

Sonen gick till sina kompisar sen och jag passade på att träna och sen åkte jag och köpte avslutningskläder och avslutningspresenter till barnen. slutar 1:an, vilket jag tycker är speciellt. Och efter de fina orden vi fick höra från hans fröken på utvecklingssamtalet så förtjänar han verkligen en present. Vi höll på att spricka av stolthet över vår underbara kille!

slutar 5:an och det blir även sista året på den här skolan. Vi har valt att byta skola för honom då både hans klass och skolan i sig inte alls passar honom. Hans lärare uttryckte även otroligt fina ord om honom och han har SÅ mycket potential och har lätt att lära, så vi vill ge honom de allra bästa förutsättningar att få en riktigt bra utbildning!

Att få följa dessa barn på sin resa genom livet är det bästa som finns och även om jag förmodligen inte kommer uträtta några stordåd i mitt liv, så gör våra fina barn mitt liv till en fantastisk resa!

I morgon är det alltså skolavslutning och jag är så glad att mannen äntligen också är hemma! Sen förra måndagen har vi bara setts i några timmar sammanlagt, så det ska bli underbart att ha honom hemma igen. Efter avslutningen blir det fika med kusinerna och mormor och morfar, en mysig tradition som jag också hade när jag var liten! ♥

Livet i övrigt innebär massor att göra på jobbet och jag måste få undan så mycket som möjligt av problemhögen innan jag går på semester om 3 veckor.

Det innebär små guldkorn i vardagen som jag försöker hitta varje dag, det går inte bara att leva för helgerna, eller semester, eller för allt det där man hoppas ska hända. Man måste leva nu!

Några citat som jag älskar och som säger otroligt mycket:

Bildresultat för happiness is not a result

Bildresultat för people wait for

xoxo

One thought on “Lite blandat

  1. Låter som ni haft en mysig helg hela familjen.fast ni var på olika håll. Bakverken ser goda ut.

    Det är underbart att få höra fina ord om
    sina barn, man blir otroligt stolt!

    Ha en fin vecka,kram ❤️

Kommentera

