En saknad man

Ikväll kommer äntligen mannen hem! Han har varit borta sen tidigt i måndags och vi har saknat honom! Han stannar dock inte långvarigt eftersom han och åker på fotbollsläger i morgon förmiddag, men lite hinner vi träffas och prata!

Vi har fått ordnat en hel del denna vecka trots att vi varit på olika håll. Mannen har köpt biljetter till fotbollsresan i sommar. Han och barnen åker till München för att gå på Audi-cupen. Liverpool (favoritklubben), Bayern München, Atlético Madrid och ett annat lag som inte är bestämt ännu, möts i en cup som består av 4 matcher under två dagar och de har biljetter till alla matcher! Det kommer bli en upplevelse utöver det vanliga för både man och barn. München och Allianz Arena är ju dessutom ”hemmaplan” för mannen som är uppvuxen i München, så det är ännu mer speciellt på så sätt!

Bildresultat för audi cup 2017 munchen

Jag skulle egentligen följt med, men jag kände att jag inte kunde ta semester igen då, för vi kommer precis tillbaka efter 3 veckors semester när den cupen är. Så vi frågade min pappa om han inte ville följa med i stället, en riktig killresa, och gissa om han blev glad! Han förtjänar verkligen det! Så nu är hotell bokat och biljetter inköpta! Jag är SÅ glad för deras skull, och inte så lite avis! Jag kommer vara helt ensam hemma i 4 dagar, vilket kommer kännas SÅ HIMLA MÄRKLIGT! Jag ska träffa min mamma någon av dagarna och shoppa och äta middag, sen lär jag väl träna, läsa, titta på film och tv-serie och göra allt för att hålla mig sysselsatt. Har dock en känsla av att huset kommer kännas alldeles för stort, och alldeles för tyst!

Igår hade vi inga aktiviteter efter jobbet, vilket var skönt. kan inte längre gå på alla sina träningar på grund av sin Schlatters, så han hoppade träningen igår. I stället var han och ute i trädgården hela eftermiddagen och kvällen och jag passade på att städa huset ordentligt både uppe och i källaren. Så skönt att ha ett rent hus! Blev även träning för mig och sen soffan och några avsnitt av Bloodline!

I morgon åker som sagt man och yngste son på fotbollsläger och jag och har bestämt att vi ska baka. Ja, känner man mig så är detta väldigt otippat, men han vill prova saker ur sin nya bok Cake Hero, av Roy Fares, så självklart hjälper jag till!

Efter bakningen får vi se vad dagen och helgen bjuder på. Filmkväll och sovis i min säng är redan bestämt! Ska bli så mysigt!

Bildresultat för spending time with my children

Bildresultat för my children

Trevlig fredag!

xoxo

One thought on “En saknad man

Kommentera

