Är det sommar eller?

I morse skickade jag iväg A till skolan med mössa på huvudet, lager på lager av kläder och ombyte i ryggsäcken, eftersom de ska på utflykt. Den 8:e juni. Ösregn och snålblåst är ordet, men jag försöker se det positivt, de som vet säger ju att vi har vattenbrist i Sverige, så vi får väl se det som något positivt att det regnar!

Igår efter jobbet var det bara hem och vända i dörren, för A hade samling klockan 17 för en fotbollsmatch. Det blåste och hade regnat under dagen, men var hyfsat varmt tyckte jag, så jag klädde mig lite extra varmt, men ändå med min vårjacka. Stort misstag skulle det visa sig!

När vi kom fram till platsen för matchen, bortaplan, så var det värsta blåshålet och det slutade inte regna på hela tiden vi var där. Efter en och en halvtimme i detta väder så var både mina fingrar och tår stelfrusna, byxorna våta och jag hade skakat och dragit upp skuldrorna så mycket att de värkte. Jag längtade efter min vinterjacka och förbannade mig själv för att inte ha tänkt på hur kallt det var, men vem tänker vinterjacka i juni månad!!?? När matchen var slut så sprang jag till bilen med i släptåg och när jag startade bilen, skruvade upp värmen och satte igång stolvärmen, så kändes det som att jag hade kommit till himmelriket! Fy bubblan för att frysa alltså!

Superglada killar efter vinst 3-0 mot ett år äldre killar. Dom var så duktiga!

När jag kom hem tog det lång tid innan jag fick upp värmen kan jag säga, jag var frusen ända in i märgen!

När jag väl satte mig ner i soffan sent på kvällen, så tände jag ljus och drog en mjuk filt över mig. Så skönt!

xoxo

One thought on “Är det sommar eller?

Kommentera

