Ur fas

 

Kanske var det de lediga dagarna med sena kvällar/nätter, kanske är det vädret som nu är grått och blåsigt och regnigt om vartannat, men jag är SÅ trött denna vecka. Men inte på kvällen när jag borde komma i säng i bra tid, nejdå, då är jag vaken och skulle kunna stanna uppe till långt över midnatt om jag inte tvingade mig själv att lägga mig. Mest troligt är det så så klart på grund av att jag inte sover de timmar jag behöver, men jag blir som sagt inte trött på kvällen, en väldigt dum ond cirkel jag är inne i.

Jag känner mig ur fas just nu. Ur fas med min planering, med matlagning, med träning, ja med allt! Inte så att det är något allvarligt, men allt blir lite jobbigare när jag inte får till planeringen som jag vill. Benen och kroppen känns tung när jag tränar och jag saknar all motivation. Jag ser inga resultat och bryr mig knappt. Nästan allt känns jobbigt att göra, men jag kopplar på autopiloten och kör. Men jag vill känna den där extra kicken av energi, när man känner en glädje i allt man gör, även om det bara är att vika tvätt. Nåja, nu ska ni inte tro att jag står och skrattar och ler när jag viker tvätt annars, men just den här känslan av att det är jobbigt brukar jag inte ha.

AAEAAQAAAAAAAAW9AAAAJGIxN2Y2OGQ0LWI2NWYtNGIxZS05YWNkLTlmMmFkNjljODlkOA

Det låter kanske nästan som att jag är deprimerad, men det är inte alls så jag menar. Utan bara att energin saknas och då känns det extra tungt.

Glädje känner jag ändå. Jag är väldigt inne i mig själv nu, i min lilla bubbla som jag brukar hamna i när jag behöver tänka, sortera mina tankar och känslor och komma i fas igen.

Att skriva ner tankar och känslor i min blogg är ett av mina sätt att bearbeta. Jag har alltid älskat att skriva, det är en passion i mitt liv! När jag var yngre skrev jag dagbok och de ligger alla sparade i någon kartong i källaren. Nu är bloggen min form av dagbok. Dock censurerar jag mig själv här så klart, men ibland skriver jag inlägg som jag sen raderar eller bara sparar som utkast, just för att få ur mig saker i skrift!

Så i dessa stunder av förvirring, konfundering, planlöshet och känslan av att sitta fast i kvicksand, så formar jag en plan. Så klart. Ett sätt att hitta tillbaka till balansen och harmonin. Det är så jag funkar. Jag vältrar inte mig för länge i negativa känslor utan försöker ta mig ur det.

Den här veckan kommer jag ta för vad den är. Jag kommer fundera på mina mål och min planering både för nästa vecka och ur ett längre perspektiv. Jag kommer ta fram min anteckningsbok där jag skriver ner allt och skriva, skriva, skriva.

Och på måndag börjar jag om från början. Ny vecka, ny månad och nya tag. Sådan symbolik gillar jag.

xoxo

2 thoughts on “Ur fas

  1. Den där känslan känns igen, tror alla har det så ibland. Men jag vet att du snart tar dig ur den & är tillbaka igen. Finns såklart om du vill prata.
    Stor kram vännen ❤️

  2. Hej Annica,
    The ups-and-downs of life låter det som. Energin kommer och går och det är bra att lyssna in kroppen och vara medveten. En del bara driver på…

    Det är toppen att skriva av sig. Det gör jag också ofta i min blogg. Lättar på ångan och så känns det bättre sedan.

    Kram och ha det så gott,

    Anneli

Kommentera

