Vågar inte ropa hej…

…ännu, men sommaren kom plötsligt på besök förra veckan och fick folk att klä av sig och kanske våga hoppas lite. Jag är försiktig optimist, så jag behåller lite mer kläder på än så länge. I lördags när jag var och kollade på fotboll så märktes det att folk hade tagit för lite kläder på sig. Helst plötsligt försvann solen och temperaturen sjönk flera grader, det började blåsa och folk drog picknickfiltarna om axlarna. Så kan det gå, detta är trots allt Sverige!

Jag inledde helgen med after work med mina väninnor i fredags. En trevlig kväll med god mat och dryck, som vanligt!

Helgen blev så där bra som jag gillar, när man får göra som man vill, ta dagen som den kommer, spendera tid med familjen och även ensam med en bok eller tv-serie en stund. Lite fix i trädgården, hänga ut tvätt, pyssla i uterummet och få gjort det där som aldrig blir gjort annars, som att tvätta tyget på dynorna till uterumsmöblerna, ja men ni vet.

Jag köpte somriga blommor att pryda kaminen med, nu när den inte används längre får jag äntligen lov att ha prydnadssaker där!

Min 11-årige son har börjat visa stort intresse för köket och att baka framför allt. Jag bakar ju sällan, och är heller inte bra på det, men tillsammans tror jag vi kan ha roligt! Han bakade en sockerkaka i lördags till kvällsmyset. Lite vispad grädde och färska jordgubbar till, nom nom så gott!

Jag har tidigare tänkt beställa hem Roy Fares bakbok för barn, Cake Hero, men har glömt det. Nu äntligen blev det gjort! Har vi tur så får vi hem den innan nästa helg så kan vi åka och handla ingredienser och baka något gott!

Både jag och barnen älskade att titta på United States of Cakes! Han är så bra!

royfares

Solen skiner och nu väntar en kort arbetsvecka! Ha en underbar måndag!

xoxo

Kommentera

