Roadtrip

Vi har äntligen kommit fram till hur vi ska göra på semestern i sommar. Förra året var vi på Kreta, nästa sommar blir det nog också strand och hav i samband med min 40-årsdag, så i år bestämde vi oss för bilsemester. Jag är ju uppvuxen med att vi åkte på väldigt många bilsemestrar och jag ÄLSKAR det. Har man barn som blir åksjuka eller gnälliga är det kanske ingen hit, men våra barn har alltid klarat av långa resor i bilen.

Men äventyrliga och spontana som vi är bra på att vara, så har vi endast bokat två boenden och resten får bli ett äventyr och vi tar det som det kommer.

Vi kommer börja utanför Berlin och besöka Tropical Island. Europas största äventyrsbad med pooler, vattenrutchbanor, laguner, regnskog och det finns även underhållning i form av shower med sång och dans. Wikipedia

Bilder lånade från Google.

67d75d27189ef11a224c1a55af0fc730Tropical Island -13 0594Tropical-Island-in-Berlin

Där stannar vi 2 nätter och kombinerar med lite shopping och god mat.

Vi kommer sedan köra vidare ner genom Tjeckien till Österrike där vi har bokat ett boende på ett hotell med utomhuspool och spa och nära till Slovenien och Kroatien. Får vi tid och lust blir det säkerligen ett besök till norra Italien och Medelhavet också.

Vi får se om vi stannar i München hos mannens släkt på vägen hem. Annars ska min man ändå ner med barnen igen till München efter ett par veckor och titta på fotboll. Jag stannar hemma och jobbar då, haha!

Jag ser fram emot vår roadtrip och hoppas allt blir så bra som vi tänkt.

xoxo

6 thoughts on “Roadtrip

  1. Åh! det låter helt fantastiskt! Jag önskar att vi också vågade göra sådana resor, men varken jag eller maken vågar köra bil utomlands hahaha det är ju larvigt och vi vet ju om det… vi säger varje år att nu ska vi i alla fall hyra bil några dagar, men så slutar det alltid med att vi tar tåget eller bussen istället hahaha men men en vacker dag kanske vi med vågar.

    Det verkar vara så härligt och en sådan frihet att kunna resa runt precis som man vill… vi åker gärna på bilsemester i Sverige och det gillar vi hela familjen så det är ju konstigt att modet försvinner vid landsgränsen hahaha

    Du får bomba oss med bilder så att jag blir så där härligt avundsjuk på er och er resa 😉

    Ha en fantastik dag kära du!

    • Tyskland är ett bra land att bila i. Visst kör de fort på Autobahn, men det behöver man inte göra om man inte är van. Där gäller det att ha koll i alla speglar 😉
      Eftersom både jag och mannen även har bott utomlands så har det alltid fallit naturligt att köra i andra länder. På Teneriffa kunde folk inte reglerna överhuvudtaget. Usch.
      Ni kan ju börja lite smått, en resa till norra Tyskland någon gång. Där är fantastiskt fint och mycket att se och göra.
      Jag lovar jag kommer bombardera insta med bilder 😂
      Kram vännen.

  2. Häftigt & så kul. Det kommer säkert bli hur bra som helst.
    Ser härligt ut 😀

    Vi har inte kommit till att planera vår semester än, men det kommer 😀 Kram ❤️

  3. Hej!
    Det låter fantastiskt kul och dina barn kommer att älska det!
    Har du någon anknytning till Tyskland? Det slog mig bara då ni varit där förut och du verkar så hemma och bekväm där.

    Road trips är jätte kul!

    Ha det gott och en underbar helg!

    Kram, Anneli

    • Hej Anneli! Ja min man är född och uppvuxen i München fast med grekiska föräldrar. Så vi har lite släkt där. Vi älskar Tyskland! Och München framför allt.
      Ja visst är det roligt med roadtrips. Älskar det!
      Ha en underbar helg!
      Kram Annica

Kommentera

