Katt i ett tidigare liv?

De senaste 10 veckorna har jag lagt stort fokus vid att må bättre och leva lite mer hälsosamt. Med detta har också kommit att jag har lärt känna mig själv bättre och saker som jag tidigare har vetat om mig själv har både bevisats och blivit tydligare, samtidigt som vissa saker också har motbevisats.

Några saker jag har konstaterat:

Jag gillar inte alls klockslaget 15:00. Det spelar ingen roll vilken veckodag det är, helg eller vardag, ledig eller arbetar, jag gillar INTE när klockan är 15:00 för det är den tiden på dagen då jag alltid känner mig trött och oinspirerad. Något att jobba på alltså, för att försöka vända till något positivt!

Jag tränar bäst mellan 10-12 eller mellan 18-20. Alla andra tider känns det tungt och jobbigt och det blir aldrig lika bra.

Jag trivs bäst när det är kväll. Efter klockan 18 mår jag som allra bäst. Jag kan vara hur trött som helst under dagen och vilja somna stående, men efter klockan 18 är det som om jag hittar ny energi och mår alltid så bra! Kanske var jag katt i mitt tidigare liv? Kvällsmänniska är jag i alla fall, helt klart! På helgen är min stora glädje att jag inte behöver lägga mig tidigt, haha!

Jag kan mer än jag tror, jag har överraskat mig själv många gånger de senaste 10 veckorna. Exempel igår; jag hade bestämt mig för att inte pressa mig själv att träna då jag hade haft väldigt ont i magen i två dagar, något knip som inte ville gå över. Så jag åkte och handlade i lugn och ro med A och kände ingen tidspress alls, men när jag kom hem flög lusten att träna på mig och helt plötsligt hade jag ändå gjort ett pass! Se där!

Jag har lärt mig att acceptera att den typen av förändring som jag vill åstadkomma tar TID! Och för första gången i mitt liv känns det helt okej! Det finns ingen quick fix för att bli stark och tränad. DET. TAR. TID. Träningen har blivit en del av mitt liv och jag kommer inte sluta med den! Och det är precis den känslan jag ville få! Att inte se det som ett tvång eller måste, utan ett sätt att må bra, inifrån och ut!

Jag har blivit betydligt lugnare som person. Och detta är ett stort PLUS! Jag njuter av de små sakerna i livet. För hos mig är de små sakerna de stora!

xoxo

2 thoughts on “Katt i ett tidigare liv?

  1. Hej fina du,

    Tusen tack för dina kommentarer på min blogg!

    Ja, det är något konstigt med dina kommentarer för jag får dem, läser dem, är jätteglad att du skriver och så publicerar jag kommentaren till blogginlägget men den hamnar inte i kommentarsfältet!!!! Jätteskumt! Jag skall försöka lista ut vad det är som händer.

    Jag är jätteledsen och ber så hemst mycket om ursäkt.

    HA en fin dag!

    Kram, Anneli

    • Hej, men vad bra du skriver så vet jag det går fram iaf!
      Haha, det blir knas ibland när jag ska göra säkerhetsrutorna att man inte är en robot. Tror det beror på det.
      Förlåt för mina många kommentarer om problemet, tänkte bara att om jag skriver det på många ställen så kanske du får någon av dom, haha!

      Kram Annica

Kommentera

