Ett test i viljestyrka

Jag har varit väldigt trött de senaste två veckorna. Det har varit väldigt mycket på schemat hela tiden och så har vi det här med min träning, som jag inte vill tumma på. Men i ärlighetens namn så är det inte lätt alltid och inte roligt alltid heller. Men känslan efteråt är alltid densamma.

Igår var jag själv hemma en stund på kvällen efter jobbet, det var så tyst i huset och jag satt i en stol i vardagsrummet och bokstavligen stirrade ut i luften i över en halvtimme för att försöka uppbåda kraft både i kropp och huvud att ta mig ner i källaren och träna. För om inte huvudet är med på träningen så är det svårt att få kroppen att lyssna när det börjar bli jobbigt. Flera gånger under denna halvtimme eller mer, så sa jag till mig själv att jag struntar i det, jag är för trött. Men då tänkte jag direkt på hur jag kommer känna om jag INTE tränar. Och den känslan var värre än tröttheten jag kände. Så jag reste mig, gick ner och körde ett pass med armar och mage och hela tiden tänkte jag på hur mycket jag har utvecklats. Hur jag i början knappt kunde göra en armhävning, hur jag kände mig spyfärdig efter halva passet osv. Nu kan jag göra ett helt pass och visst tar krafterna slut, men jag tar mig ändå igenom det!

Jag är på vecka 10 nu, för två veckor har jag varit tvungen att göra om igen pga att jag inte har hunnit göra veckan komplett med så många pass som det är tänkt.

Den sista tiden har jag varit slarvig med kosten, men försöker ta tag i det igen. Jag kämpar verkligen och framför allt har jag överraskat mig själv vad gäller viljestyrka! Jag, som i hela mitt liv varit expert på att ge upp all form av träning och kosthållning efter några veckor, när motivationen tryter, har nu snart tagit mig igenom 10 veckor av den hårdaste träning jag någonsin gjort. Och även under dessa 10 veckor har motivationen dalat då och då, men jag har ändå gjort det. Viljestyrkan har vunnit över negativa tankar VARJE gång!

xoxo

One thought on “Ett test i viljestyrka

Kommentera

