Hej maj

Det var en underbar långhelg vi hade! I lördags firade vi A både med barnkalas och sedan vuxenkalas på kvällen. 

Dukat för 12 barn i uterummet. Det var precis att alla stolar fick plats!


Tanken var fotbollskalas men vädret var så där. Vi lyckades dock få uppehåll mesta tiden så mannen gick iväg med alla barn till konstgräsplanen och hade en match. 

A fick massor med fina presenter och var jätteglad och nöjd!

På kvällen kom min bror med sina barn och mina föräldrar. 

Vi bjöd på lite plock och sedan lax med färskpotatis, romsås och grönsaker. Det blev väldigt uppskattat. 



Sedan ville A ha tårta, fast att jag vet att han inte är så förtjust i det. Han blev heller inte så glad för fyllningen, lemon curd, så ja, han åt grädden och jordgubbarna, haha! Sen kom han och kramade mig och viskade: ”Mamma, bry dig inte om den failade tårtan, du är lika viktigt ändå. Jag älskar dig.” Det var så sött, att jag inte dog alltså! Min älskling! 



Vi hade en väldigt trevlig kväll och det är så mysigt att kunna sitta i uterummet med ett värmeelement på och tända ljus! En av höjdpunkterna med den här tiden på året! 

Resten av ledigheten fixade vi i trädgården mesta tiden. Jag fick gjort massor och är supernöjd! En riktigt härlig ledighet och nu är vi inne i maj månad! Låt nu värmen komma!

Xoxo

2 thoughts on “Hej maj

Kommentera

