8 år

Idag fyller vår älskade A 8 år!

Den 27:e april 2009 var en solig och ganska varm måndag. Jag var trött på att vara gravid och vi hade fått BF den 28:e, så jag var angelägen.

På förmiddagen gick jag ut och började greja i trädgården till radhuset vi bodde i då. Mannen var på jobbet och var på förskolan. Jobbet i trädgården gjorde tydligen susen, för jag började känna starka smärtor i magen. Efter ett tag förstod jag att det inte var förvärkar, så jag ringde till min man och sa att något var på gång. Han kom hem från jobbet runt lunchtid, sen låg jag på soffan och andades igenom värkar ett tag. Då kom jag plötsligt på att vi inte hade köpt någon mobil att ha över spjälsängen, så jag fick mannen att köra oss till köpcentrumet, medan värkarna blev starkare och starkare och mannen fick mer och mer panik och förmodligen såg framför sig hur han skulle bli tvungen att förlösa mig i bilen!

Vi kom hem och jag ringde till sjukhuset som sa att jag fick komma in när jag inte kände att jag kunde vara hemma längre. Så vid 16 tiden åkte vi in. Och klockan 20:47 föddes vår andra son. Som var en exakt kopia av storebror när han kom ut, liten och tunn med massor av svart hår! Kärlek! ♥

Idag önskade han sig fattiga riddare till frukost och mammas lasagne till middag! Och så har han blivit kallad till fotbollsmatch, så det blir en dag med allt det han älskar mest!

xoxo

2 thoughts on “8 år

  1. Stort grattis på födelsedagen!
    Vilken härlig berättelse, fick maken tag på någon mobil innan det var dags för förlossning? 😉

    Kram

Kommentera

