När man är positiv!

Den sista tiden har jag känt mig riktigt positiv och peppad och glad, inte för att mitt liv är perfekt eller annorlunda än det var för ett halvår sen, utan snarare för att jag har fokuserat på allt som är BRA i mitt liv, i stället för de saker som skulle kunna vara bättre eller de saker som jag önskar jag hade eller jag kunde göra.

Och det är otroligt hur mycket lättare det är att tackla problem när man är positiv i sitt tänkande. För problem slutar man aldrig att få. Och igår kom det som ett brev på posten. Bokstavligen! Men jag deppade inte ihop, jag fällde inga tårar, jag blev inte ens upprörd. Jag bara konstaterade fakta och vidtog åtgärder. Igår kväll funderade jag och funderade och när jag vaknade i morse hade lösningen presenterat sig. Jag är stolt över mig själv hur långt jag har kommit genom att aktivt träna mig själv att styra mina tankar till det positiva, även när saker tynger en.

105923-Napoleon-Hill-Quote-A-positive-mind-finds-a-way-it-can-be-done-a

Jag vaknade förvisso med huvudvärk, för mycket tänkande igår kanske, haha! Men en Iprén och det känns lite bättre. Solen skiner, min kropp värker av träning and I freakin’ love it!!

You-cant-live-a-positive-life-with-a-negative-mind.

xoxo

Kommentera

