Lite självinsikt tack! 

Varje dag stöter jag på folk som inte har någon som helst insikt i hur det är att vara en bra medmänniska, som trampar vidare i livet utan att över huvud taget reflektera över vad som är rätt eller fel, lämpligt eller olämpligt! Min arbetsplats är inget undantag, även om vi är få. Där är framför allt två kollegor som inte vet hur man beter sig på ett kontor och som dessutom själva tycker att de är hysteriskt roliga och häftiga. Vi snackar om vuxna män i 45-års åldern! Jag spyr!

Det kryper i hela kroppen på mig, men man är tvingad att samexistera och då får jag göra det bästa utav det. Jag har skinn på näsan och tar ingen skit, är inte rädd för att stå på mig, så på det sättet är det inget problem, det är inte gentemot mig som de beter sig som fån, utan bara allmänt. Men kvinnorna som lever med dessa ”män” kan jag inte hjälpa att förundras över. Eller så är dessa ”män” som våta hundar när de kommer hem från kontoret och arbetsplatsen är det ställe där de manifesterar sin manlighet. Men jag kan säga som så, att om min man hade pratat om mig med andra människor, på det sättet som de talar om sina kvinnor, så hade jag blivit både orolig och väldigt ledsen. Men nu har jag gift mig med en riktigt MAN och jag vet att han aldrig skulle göra så!

Det värsta är att dessa två personer är själva helt omedvetna om hur de framstår. De saknar verklighetsförankring och självinsikt och man vet att de aldrig kommer ändra sig. Jag blir frustrerad av folk som inte har någon självinsikt, som inte har någon social kompetens, som inte är så skarpa i hjärnan att de kan se hur fullständigt idiotiskt de uppför sig!

Nedan citat säger så mycket, förutom att vara väldigt roligt, så är det spot on! Fundera på det…

e1b50e92a176bdec4231f2e5480987f7

xoxo

Kommentera

