Hamburg

Nu är det redan en vecka sedan vi åkte till Hamburg, jag och min man. Vi hade två riktigt mysiga dagar där! Vädret var toppen, jag kunde gå i kavaj och mannen köpte en ursnygg vårjacka som han kunde använda direkt. Vi satt på uteservering och strosade bland vackra byggnader, åt gott och drack gott och hade det så himla bra helt enkelt!

img_5787

img_5814

img_5821

img_5793

img_5822

img_5807

img_5824

img_5827

Tyskland levererade, som vanligt! För er som inte vet, så är min man född och uppvuxen i München, men med grekiska föräldrar, och han talar således flytande tyska, vilket är tacksamt, även om jag förstår en hel del och absolut kan prata tyska så att jag kan göra mig förstådd. Jag har varit mycket i Tyskland under min uppväxt och ja, vi älskar det helt enkelt! Vackra hus, mysiga städer, god mat och ett väldigt gemytligt land att vara turist i! Jag imponeras alltid över hur fungerande Tyskland är, hur många smarta lösningar de har för olika saker, hur strukturerat det är och organiserat. Självklart hade man säkerligen upptäckt en massa brister om man varit bosatt där, men jag blir aldrig besviken som besökare.

Wienerschnitzel och schweinehaxn! Vi älskar tyska maten!

img_5847

img_5844

img_5803

img_5833

Jag beställde en liten wienerschnitzel och ja, ni ser själva på bilden! En av sakerna som är annorlunda i Tyskland mot Sverige, är priserna på mat på restaurangerna! Vi åt och drack på kvällarna för 50 EUR inklusive generös dricks! Bilden ovan är tagen på ett café som ligger i de ”fina” kvarteren och vi satt utomhus på en balkong med utsikt över flod och stad. Så himla mysigt! Var sin cappuccino, en 6:a whisky och en stor bit chokladtårta kostade 20 EUR inklusive dricks! Inte en chans att man hade betalt det hemma på ett exklusivt café! 

Hur som helst! Vi hade en fantastisk weekend och självklart shoppade jag en del också!

Dessa skorna från Ara blev jag jätteglad för. Lite dyra, men det är skinn och de sitter som gjutna på foten! Väldigt annorlunda och går inte att köpa hemma, vilket är lite kul!

img_5852

img_5869

img_5868

Sen hittade mannen dessa skorna till mig från Gant. Och det bästa av allt var att jag fyndade dem för halva priset mot vad de kostar om jag skulle beställa från nätet! Blev superglad för dem och de är riktigt sköna!

img_5915

img_5917

Hotellrummet var rymligt och fint med stort badrum och lugnt och skönt. Ett väldigt stort hotell, men rummen låg på olika håll så man märkte inte det så mycket.  Kanon service med folk som parkerade bilen åt en, bar väskor osv. Vi kommer definitivt bo där igen nästa gång och då tar vi med barnen! Där finns en pool och en jättecool vattenrutschkana som går utomhus! Barnen hade älskat den!

img_5792

img_5791

img_5790

Det var en underbar helg som jag bär med mig och minns med glädje och lycka! Vi har skrattat så himla mycket, pratat om allt möjligt och haft den där man-och-fru-tiden som behövs för att vårda äktenskapet! ♥

xoxo

One thought on “Hamburg

Kommentera

