Jo, jag kan faktiskt slappa

Jag har alltid varit en rastlös person, som har svårt att göra ingenting. Då får jag snabbt dåligt samvete över saker jag borde göra i stället, det finns ju alltid något i huset eller trädgården att ta tag i. Men jag bestämde mig redan i förra veckan att den här helgen skulle jag slappa. Och jag gjorde det! Jag gjorde verkligen det. Lite tvätt och städ och så givetvis min träning, men utöver det har jag suttit med mannen och slötittat på dag-tv, läst i min bok och bara låtit mig själv andas och slappa. Så skönt det var! Nu jobbar jag bara två dagar sen har jag ledigt tillsammans med barnen, de har sportlov. Vi hoppas på bättre väder än detta regnrusk som vi har idag!

Efter en vecka och några dagar med min nya kost och träningsupplägg så kan jag konstatera några saker och de är att jag mår otroligt bra av att äta denna hälsosamma kost. Jag slipper tröttheten mellan 14:00-15:00 som jag annars alltid har på jobbet. Jag blir aldrig akut vrålhungrig och därmed mindre tendens att få sötsug, även om det finns kvar till viss del. Jag har aldrig tränat hårdare i mitt liv, men det är roligt att utmana sig själv!  Jag är otroligt peppad att fortsätta med detta och jag vet att resultaten kommer att komma långsamt, men jag känner för första gången att jag har tålamod att vänta!

Matbilder från helgen. Ja jag äter hela tiden!

Nu ser jag fram emot bokrean och att fynda lite nya bra böcker! Jag älskar verkligen böcker, även om jag har för lite tid att läsa, så försöker jag hitta tiden, för det ger mig så mycket!

xoxo

3 thoughts on “Jo, jag kan faktiskt slappa

  1. Härligt när man även kommer dit. Jag har själv varit & är väldigt rastlös, men kommit till insikt att man måste också ta det lugnt. Känns helt okey & skönt framför allt.

    Du är grym, maten ser riktigt god ut 😋
    Hejar på dig 💪🏼❤❤❤

  2. Åh vad skönt det låter! Jag önskar att jag också kommer dit en dag. Just nu kan jag slappa men inte utan dåligt samvete… jag får helt enkelt öva 🙂

    Hoppas att ni har haft en riktigt fin lovvecka tillsammans!

    Stor kram ♥

Kommentera

