Control freak

Ja, det är jag det! Eller helt enkelt en person som gillar ordning och reda och struktur. Fråga min man så är det nog snarare det första som gäller… 😉 Den sista tiden har jag känt mig stressad inom mig för jag känner att vi har så många saker som ska hända framöver och det ska planeras, betalas, sparas pengar, fixas och bokas. Både långsiktigt och kortsiktigt. Allting har liksom varit en enda röra i mitt huvud och detta har gjort mig otroligt stressad. Och jag har vetat att det är onödig stress, men har samtidigt inte tagit mig tiden att sätta mig ner och göra en plan.

Men nu har jag då äntligen gjort det. Och det tog varken lång tid eller var svårt, och förvirringen och stressen försvann med en gång. Plättlätt och SÅ dumt att jag inte gjorde det för ett par veckor sen när stressen kom krypande! Men man lär så länge man lever, även om jag tycker att jag borde lärt mig såna här saker vid det här laget.

Ikväll är det armar och mage på träningsschemat. Och med tanke på att jag hade en nära-döden-upplevelse förra gången jag gjorde det, så ska det bli minst sagt intressant. En summering av den första veckan och hur det känns i kroppen ska jag göra efter helgen, men redan nu vet jag vad jag kommer skriva!

xoxo

One thought on “Control freak

  1. Skönt du tog tag i det. Allt blir lättare med listor & planer.
    Kommer bli bra.
    Duktigt du är, hejar på dig, du kommer i mål 💪🏼Kram ❤

Kommentera

