Onsdag!

Jag ska börja med att säga att leg day igår var sjukt jobbigt! Jag tänkte optimistiskt att det skulle vara ett hyfsat lätt pass att ta mig igenom, men ack vad jag bedrog mig! Jag kämpade som en galning, svettades som en galning och trodde jag skulle svimma av utmattning, men när det var över kändes det helt galet skönt!

Svettig och trött och jättenöjd!

img_5525

Idag mår jag kanonbra alltså! Fem dagar sen jag började äta hälsosamt och jag kan utan att överdriva säga att jag redan känner mig piggare! Jag vet att det kommer vara några kämpiga veckor med träningen, för jag är så grymt otränad, men jag vet också att jag KAN ta mig igenom det!

Till något helt annat. Vad är det med folk som inte kan uttala och säga landet Schweiz rätt?? Framför allt folk uppåt landet, ja nu generaliserar jag, men jag hör det gång på gång och det är ifrån nyhetsankare och programledare som sitter i TV och säger fel!! Det heter inte SVEJTSCH… det heter SCHVEJTS… om man nu kan förstå min påhittade fonetik. Att detta ska vara så svåruttalat fattar jag inte och det är som sagt välutbildade personer i TV som inte kan säga det korrekt!  I-landsproblem och bla bla, men jag stör mig! Ungefär lika mycket som jag stör mig på folk som inte kan använda blinkers rätt när de kör bil eller köra rätt i en rondell!

Enough said! Mannen kom hem från Haparanda sent igår kväll, det blev en lång dag för honom. Idag jobbar han hemifrån.Solen skiner igen och jag är på toppenhumör!

xoxo

Kommentera

