Time for change

Jag fyller snart 40 och är i mitt livs sämsta form vad gäller kropp och hälsa! Det funkar inte helt enkelt! Det funkar inte att tänka och drömma om förändring och sen luta sig tillbaka och tro att det ska hända av sig själv. Mina halvdana försök till att äta bättre, samtidigt som jag fuskar, och att träna någorlunda regelbundet, funkar uppenbarligen inte!

Jag behöver något konkret. En plan. En väg mot bättre hälsa och inte bara en diet eller en jakt på att gå ner si och så många kilon. Jag vill inte vara smal, jag vill vara hälsosam!

Jag har spenderat mycket tid med att göra research och har hittat det som jag känner är metoden för mig! Utan att gå in på för mycket detaljer, så är det träning som är upplagd efter ett speciellt schema och en mall som man måste följa och kost som är nyttig, men ingen diet.

Jag har provat två träningspass i helgen och har idag värk i hela kroppen, otränad som jag är! Men det är en underbar värk! Veckans mat är planerad i minsta detalj och inhandlad, och jag började redan i helgen med att äta efter den nya kosten, för varför vänta liksom! Mannen äter också samma som jag och barnen äter till viss del samma, men de får även äta lite annat som vi undviker.

Några saker jag redan har lärt mig är att planering är A och O för att göra förändringar och att jag aldrig har vetat att grekisk yoghurt och frukt och bär är så förbaskat gott till frukost!

img_5516img_5518

img_5507img_5508

Så, nu har jag skrivit det på bloggen. Nu finns ingen återvändo. Jag vill INTE misslyckas med detta!

xoxo

2 thoughts on “Time for change

  1. Hej,

    Jag nickar så igenkännande 🙂 Man vet precis vad man vill och hur man ska göra det men så gör man det inte….

    Jag tror att det har med vana att göra. Till ex. de tre förts veckorna på gymmet är värst, sen blir det en vana. De två första dagarna på LCHF var värst men nu går det hur bra som helst. Allt sitter i huvudet.

    Jag håller LCHF nu och det funkar. Kläderna sitter lösare.

    Å, så gott allt ser ut, och färgglatt.

    Ha en fin dag!

    Kram, Anneli

    • Hej Anneli,
      Ja precis så är det, det har med vana att göra, det har jag också kommit fram till. Och det är exakt det jag är ute efter. Att lägga om kost och få in motionen som en vana i vardagen, där allting sedan rullar på av sig självt!

      Härligt att din metod fungerar för dig och att de ger goda resultat! Inget är mer peppande än när man ser resultaten! Vad kul!

      Kram
      Annica

Kommentera

