Alla hjärtans dag och mansgrisar

I morgon flyger mannen till Haparanda! Ja, ni läste rätt! Han ska besöka en potentiell ny kund och får nu se ytterligare en del av Sverige som jag aldrig har sett. Min man har förmodligen sett fler platser av detta avlånga land på sina 10 år här, än vad jag gjort som bott här nästan hela mitt liv! Lite häftigt faktiskt! Och hemskt dåligt av mig, haha!

Så något firande av Kärlekens dag blir det inte för oss. Det brukar vi i och för sig inte fira så mycket, men en present eller en blomma händer ibland att vi ger varandra. Även på andra dagar på året 😉

Solen skiner i vintriga Skåne och visst blir man genast mycket gladare och piggare! Nästa vecka är det sportlov och jag är ledig 3 dagar, onsdag till fredag. Jag har planerat in en utflykt och nu ska jag bara fundera ut lite annat kul vi ska hitta på, jag och barnen. Mannen kommer vara på kontoret i Danmark så att han kan jobba i lugn och ro. Ett hemmakontor funkar inte så jättebra när resten av familjen är ledig!

Som ensam kvinna på ett kontor med 6 män, så kan jag bara konstatera att jag är så innerligt glad att min man är civiliserad, respektfull, har klass och är en gentleman! Mansgrisar är en sort som jag riktigt avskyr och vi har ett exempel på min arbetsplats! Stackars hans sambo säger jag, om hon bara visste de förnedrande saker han kläcker ur sig om henne och även andra kvinnor han har träffat! Hur han nedvärderar henne inför oss andra och markerar väldigt tydligt att han gärna hade haft en eller flera andra kvinnor vid sidan om. Den delen av det manliga släktet som han representerar är så vidrig alltså! Men tack och lov så finns det riktiga män som vet hur man behandlar kvinnor!

Älskar min gentleman! ♥

xoxo

Kommentera

