Snö och försvunna vantar

I morse vaknade vi till ännu mer snö och barnen tyckte det var kul. Ända tills de skulle hitta sina tjocka vantar, som jag köpte nya för någon månad sen, men som redan var försvunna. kom fram till att hans nog var i skolan. Vi kom sen på att vi hade fått slänga C:s vantar nästan direkt då de gick sönder (bra kvalité, NOT) så det blev lite panik där en stund, för jag var tvungen att skotta trottoaren så att inte någon gammal dam går och trillar och bryter lårbenshalsen och stämmer oss, och skulle tvunget hjälpa till med skottningen fast att han inte hade packat klart sina grejer och gnällde där inne för att min parfym luktade äääääckliiiigt och sen för att han inte hade några vantar och denna dagen därmed skulle suga för honom om han inte kunde kasta snöboll. Ungefär så var morgonen. Blev ganska svettig innan jag kom till jobbet kan jag säga!

Och ja, som vanligt får man dåligt samvete över att man tappar tålamodet med barnen och höjer rösten, men när det blir tjafs på morgonen så har jag verkligen inte lika mycket tålamod som annars!

Men nu ska jag försöka skaka av mig det dåliga samvetet, barnen är i skolan och har mest troligt redan glömt kaoset i morse och jag håller på att planera kvällen, då vi ska mysa lite extra och ha det riktigt bra!

Ja lite vitt är det allt på marken! Vi är trots allt i Skåne, där vi haft höst fram tills nu!

xoxo

Kommentera

