Tack och lov…

…för torrschampo! My new best friend! För att lite återkoppla till föregående inlägg om hur min hjärna är överbelastad, så kan jag meddela att jag är väldigt trött nuförtiden, framför allt i veckorna, helgerna känns lite bättre. I vardagen känns det aldrig som att jag får tillräckligt med energi, är alltid lite trött och orkar inte ta tag i saker på samma sätt som förr. Och att fixa med håret på morgonen är en sådan sak. Orkar inte lägga energi på det liksom. Och faktum är också att jag försöker vänja mitt hår vid att inte tvättas så ofta, och då är torrschampo guld värt de dagar håret är smutsigt. Sprayar torrschampo, gnuggar lite och vips så ser håret fräscht ut igen!

Jag använder detta från Klippoteket. Tycker det är kul att använda svenskt. Har provat några olika, men detta är bäst för mitt hår.

torr_117853031

Tur för mig är väl också att det är hyfsat modernt med håret i en slarvig knut, så jag kommer undan med torrschampo och håret uppsatt den mesta tiden!

Så här ser jag ut idag. Tvättade håret senast i helgen, minns inte om det var lördag eller söndag.

En annan sak jag försöker, är att äta mindre kött. Framför allt rött kött. Jag har inga ambitioner att bli vegetarian, men att minska köttätandet har fallit naturligt faktiskt. Det är inget som vi gjorde medvetet till att börja med, men när vi sedan inte hade ätit rött kött på väldigt länge, så slog det mig och jag och mannen sa att vi ska försöka hålla nere konsumtionen. Det blir mycket kyckling och fisk i stället.

Halsen börjar kännas bättre, det verkar inte bli mer av det för tillfället i alla fall. A vaknade däremot varm som en kamin i morse igen. Han låg redan i soffan och kollade på paddan när jag vaknade. Han hade varit vaken ett tag och var yr sa han, stackaren! Det är sällan våra barn är sjuka, så det ömmar allt i mammahjärtat!

Idag känner jag mig trots allt inte lika låg som igår. Det hjälpte att skriva av mig på bloggen och framför allt så hjälpte det att prata med min man om allt detta som jag skrev om. Han visste ju redan detta, men jag är nog dålig på att verkligen säga ifrån när jag inte orkar mer. Han förstod och han kom med sina kloka råd som vanligt. Tack Gud för honom!

Tack Gud för min man och för torrschampo!

xoxo

Kommentera

