Tid

Tid är något som de flesta är överens om att man alltid tycks ha för lite av! Man vill alltid göra mer!

Jag har funderat på detta de senaste dagarna. Det finns några saker som jag känner att jag vill och måste lägga ner mer tid på. Så då började jag helt enkelt fundera på vad jag spenderar min tid på i nuläget, vad måste prioriteras och vad kan jag lägga mindre tid på för att på så sätt hinna med det som jag vill spendera mer tid på.

Att ta sig tid att fundera igenom rutiner i sitt liv, vad funkar, vad funkar inte och vad vill jag ska funka bättre osv, det är väldigt viktigt för mig! Det gör att jag hela tiden kan sträva efter att bli bättre! Att göra morgondagen bättre än i dag och lämna gårdagen med lärdomar och nya erfarenheter!

0fa9f40b9a8fd22bd89d783f6b26336e

Jag känner att jag redan är en bra bit på väg bara genom att ta mig tiden att fundera på tiden jag spenderar.

Happy Wednesday!

xoxo

One thought on “Tid

  1. Jätteviktigt ämne! Och i Sverige stressar vi ihjäl oss känns det som. Jag mår jättedåligt när jag har så mycket att göra att jag inte hinner med mina barn som jag skulle vilja till exempel. Nej, då blir jag arg på mig själv! Det är jätteviktigt att man roddar om i vardagen så att man mår bra och hinner med att andas och njuta. Jag skalar av massor. Bra att du känner att du kan prioritera och reflekterar över vad du egentligen gör med tiden.

    Kram och ha en fin kväll!

    Anneli

Kommentera

