Me, myself and I

Den här veckan har gått fort! Precis som de flesta veckor tenderar att göra nuförtiden. På jobbet händer det saker hela tiden och jag hoppas och tror att det kommer bli väldigt bra! I vardagen hemma så är det mycket träning för min del, fokus på att må bra, göra saker jag känner för i stället för saker jag ”måste” eller ”borde”. Jag tog ett tag med dammsugaren igår, men i övrigt minns jag inte när jag städade ordentligt sist. Kläderna som hänger i tvättstugan är torra för flera dagar sen, men dom hänger ju fint där! (Det enda jag inte klarar är röra, så det är alltid undanplockat hos oss!) I stället har jag som sagt tränat mycket, läst böcker med barnen, haft filmkväll och popcorn med C två kvällar mitt i veckan, tittat på tv-serie och bara mått bra!

Jag är inne i en period med många tankar och känslor, men jag känner att jag drar mig undan, vill inte dela dem med någon. Jo min man förstås, men ingen annan. Mycket händer i mitt liv som jag inte alls berättar eller delar med mig av och det känns naturligt och bra. Jag har inte det behovet just nu. Det betyder heller inte att det är negativa saker, tvärtom så mår jag väldigt bra och är glad och lycklig!

Jag är en introvert person, till stor del, det har jag kommit fram till väldigt klart och tydligt. Men så klart finns där en extrovert del av mig också, men ofta har man en del som är mer dominant.

En viktig sak man ska komma ihåg om introverta personer:

”Många skulle nog beskriva en introvert person som blyg, vilket egentligen inte stämmer. Att vara introvert handlar mer om att man får energi av att vara för sig själv, och att man i stället kan uppleva det som utmattande att befinna sig i sociala sammanhang. Detta till skillnad från en extrovert person som drivs av sociala sammanhang och finner energi därigenom.”

Jag ska inte gå djupare in på detta, men att veta vilken typ av person man är, gör det lättare att förstå vissa saker om sig själv!

Ikväll ska vi iväg med barnen på lite roligheter, sen hem och äta god fredagsmiddag! I morgon förmiddag är det fullt med aktiviteter där jag agerar som chaufför eftersom mannen är iväg på utbildning hela dagen! Men sen väntar en lugn lördagskväll som de flesta lördagar för oss!

Några citat som passar SÅ bra in på mig:

4a6dd637b6c1cb5463a9dbe1b1a07a374627cc26a5466d84e10b9d2c58a8ed09665021604-ac380d7ff3121709d7d306150d929d24

xoxo

One thought on “Me, myself and I

  1. Känner igen mig i det du skriver. Den introverta sidan är dominant hos mig också och ibland skriker den efter att bara få vara ifred, bara få vara ensam ett tag 🙂 det är iofs ganska svårt att få till ”ensamheten” tycker jag, det är många som pockar på min uppmärksamhet… men det är guld värt att få ta en promenad själv eller att få se ett tv-program utan att någon annan är i närheten, eller att bara få sitta vid datorn och skriva av sig 🙂

    Stor kram till dig min vän!

Kommentera

