Vemod och cappuccino

Idag började skolan igen. Det gick lättare än jag trodde att få upp barnen i morse. Jag masade mig också upp i god tid, så ingen stress. Hade barnen sen bara kunnat låta bli att tjafsa och bråka med varandra, så hade det varit toppen!

När de gick iväg till skolan i den mörka, blåsiga morgonen, så kände jag ett starkt vemod! Detta har man ju gjort så många gånger förr, det är rutin nu och inget konstigt egentligen, men i morse fick jag en klump i halsen av den här känslan att man inte alls har kontroll. Man släpper iväg det dyrbaraste man har och sen har man ingen kontroll alls vad som händer förrän timmar senare när man hämtar dem eller hör från dem igen!

Det låter kanske flummigt, men så kände jag idag. Idag kommer i alla fall mannen hem igen, vilket känns bra.

I måndags eftermiddag beställde jag vår nya kaffemaskin och igår vid lunchtid kunde jag hämta ut den på ICA. Det kallar jag snabb leverans! Jag installerade den, köpte kaffebönor och läste instruktionerna. Sen provade jag mig fram till en fantastisk god cappuccino! Det går helt enkelt inte att jämföra med en vanlig kaffebryggare! Man får känslan av att sitta på ett café, fast hemma i soffan! Helt underbart!

Jag är ju ingen barista, så några fina figurer i skummet blir det inte, haha!

Nu till en liten uppdatering kring det jag skrev om social media, att jag ville hålla mig ifrån det. Jag loggade ut från Facebook häromdagen och kom inte på det förrän nu. Och jag har inte saknat det alls, inte det minsta, jag har ju inte ens tänkt på det. Vad skönt! Jag försöker också hålla mig ifrån nyheter så gott det går nu. Jag mår helt enkelt inte bra att läsa om allt elände i världen och hur allting är åt helvete med det mesta. Media har ju en tendens att skrämma upp folk, måla upp en bild av att apokalypsen är nära typ, det är det dom lever på. Men jag orkar inte just nu. Och det är inte att jag blundar för verkligheten, utan mer att jag har läst allting förr känns det som. Och nu väljer jag bort det för att tänka och fokusera på saker som får mig att må bra!

159724-focus-on-the-goodraanhaa3

xoxo

2 thoughts on “Vemod och cappuccino

  1. Ser ut att bli gott kaffe 😀
    Ja vardagen är igång igen, men känns helt okey, våra behöver deras rutiner för bästa resultat.

    Ha en fin vecka 💕

Kommentera

