Hej 2017

Jag har inte sovit så mycket på väldigt länge, som jag har sovit under denna ledighet. Jag är ingen morgonmänniska, jag älskar att vara uppe på kvällen, men att somna tidigast 01 varje natt och sova till klockan 10, det har jag nog inte gjort sen jag var 20! 

Men jag inser också att jag har varit mer slutkörd än jag trodde! Livet har varit hektiskt under hösten och jag har kört på i full fart! Lugn, ro och ledighet var precis det jag behövde! 


Nu är jul och nyår över. Just nu är jag nog mest glad över det. Lika mycket som jag älskar allt, så är det även skönt när det är över. Tomtar och pynt åkte redan på annandagen och resten plockade jag ner häromdagen. 

Mina mål för 2017 skrev jag för ett bra tag sen och jag har redan uppnått ett faktiskt! Lite oväntat men positivt! 

Jag ser fram emot det kommande året och hoppas att det blir bättre än 2016. Men när jag tänker på 2016, så var det ett lite märkligt år för vår del. Det började verkligen skit, med att min mans bror dog och alla konsekvenser det fick, som var långt utöver något som jag någonsin hade kunnat föreställa mig. Ett annat chockartat besked i nära anslutning till dödsbeskedet, fick mig att deppa ihop ganska rejält där under de 4 första månaderna av året. På våren hämtade det upp och sen åkte vi till Kreta på en välbehövd semester. Jag och mannen hade gjort en plan, vi följde den, det funkade och hösten blev mycket bättre än jag hade vågat hoppas! Vi slutade året på topp, förutom att mannen varit sjuk i flera dagar, så känns det ändå som en stor sak att vi gick segrande ut ur 2016 och in i 2017 med stor insikt, tacksamhet, ödmjukhet och nya erfarenheter! 


I morgon ska jag jobba igen. Och det känns helt okej. Jag har hunnit ladda batterierna, haft en massa lata dagar med familjen och känner stor glädje över livet i stort! Att vara ledig en längre tid tillsammans med barnen är inte utan friktioner. C är en riktig tweenie när det gäller humöret och lillebror trycker gärna på de där knapparna för att retas. Men det jag ändå väljer att ta med mig och minnas, är de mysiga kvällarna med film och popcorn, promenaderna i stan, se A spela i fotbollscup, samtalen med mannen och att bara få ha familjen nära! Det är det som betyder något! 

2017, here we come! 



Xoxo

4 thoughts on “Hej 2017

Kommentera

