~Be happy in the moment~

Nu börjar jag känna ro inför julen. Alla klappar är fixade, listan på vad vi ska ordna till julbordet är klar och mannens långa vecka på huvudkontoret i Danmark är över. Det är samma rutiner varje år så vi är vana nu. Och han kommer aldrig hem utan en massa presenter. Varje jul får vi mängder av saker från hans jobb. Allt ifrån choklad och godis till marmelader, glögg, vin, julöl och whisky. Hans chef är väldigt generös och hon visar alltid uppskattning för sin personal. Sånt gillar jag! Han ska dit en gång till strax innan jul då de har sin årliga jullunch. Då vet jag att det väntar ytterligare en massa presenter. Men jag kan inte låta bli att längta lite extra mycket till lådan med prosecco som han brukar få från en leverantör i Italien. Den bästa prosecco som Italien tar fram och som är den godaste prosecco jag någonsin druckit. Och jag är inte särskilt förtjust i den drycken annars, men den här är något speciellt!

Igår kom han hem med detta.

Vi älskar årets julkalender! Vilken skillnad mot förra årets, då barnen tyvärr inte var särskilt intresserade, det var nog mer jag som tyckte det var lite kul med historia och den mer faktabaserade formen av julkalender. Detta året är det en fullträff!

På söndag åker jag och mannen till Kristianstad och äter julbord med en av hans kunder. Det blir mitt första julbord i år och jag längtar!

Idag känns det fantastiskt skönt med fredag!

Dagens visdomsord:

quotation-mother-teresa-be-happy-in-the-moment-that-s-enough-each-moment-48-6-0645

xoxo

Kommentera

