Juletid

Det är något med juletid och helg och advent som gör att jag blir så lycklig i hela kroppen. Frukost i soffan med barnen, omgiven av tända ljus, hyacinter, amaryllis, julstjärnor i fönstren, en värmande brasa och julkalendern på TV. Kan det bli mysigare liksom?

I lördags blev det en tidig morgon. Mannen var på kurs hela dagen, vilket innebar att jag fick ta A till fotbollsträning som börjar kl 09:00. Lite väl tidigt för aktivitet en lördagsmorgon, men man gör allt för barnen. Lördagen bestod sedan mest av storhandling, bakning, tvätt och fixa hemma.

Igår bjöd vi med mina föräldrar på julmarknad på Fredriksdal. Det var riktigt mysigt och vi gjorde av med en förmögenhet på alla möjliga godsaker som fanns att köpa. Men jag älskar att handla produkter där tillverkningen har gått i generationer, det är ekologiskt och närproducerat eller på annat sätt unikt och man hittar det inte i vanlig butik. Det blev olika sorters senap, olika sorters korv, himmelskt god hallonsylt, karameller och olika sorters gott bröd! Mums alltså!

Mamma och pappa tyckte det var jättemysigt och glada att vi bjöd med dem. Detta kommer bli en tradition helt klart! Skönt var också att barnen tyckte det var roligt att gå omkring och titta på alla saker och provsmaka allt möjligt, så inget gnäll om att det var kallt eller tråkigt. Full pott helt enkelt!

På eftermiddagen begav sig mannen sedan till Danmark och ska vara borta hela veckan. Jag skulle egentligen tränat, men min mage ville inte som jag, så jag höll mig mest på soffan och tog det lugnt!

Nu är det måndag och en ny vecka att se fram emot! Några ärenden på schemat, annars inte många nyheter den kommande veckan!

xoxo

2 thoughts on “Juletid

  1. Å så mysigt! Julmarknad brukar få en i riktig julstämning. Ja nu skall man njuta hemma med med ljus och mys. Vad tycker du om julkalendern? Jag har sett den två ggr nu och tycker den verkar rätt bra faktiskt.

    Ha en toppen dag!

    Kram, Anneli

Kommentera

