Hej advent!

Åh vad jag älskar den här tiden på året! Jag älskar att pynta, att göra huset mysigt och fint, och jag överöser barnen med mina julkänslor i hopp om att de en dag ska tänka tillbaka och minnas sina barndomsjular som något fridfullt, vackert och mysigt!

Igår hade jag en riktig mysdag! Jag var hemma hela dagen i mina myskläder och pyntade, fixade och donade och bakade lussebullar, lyssnade på julmusik och bara njöt! Den här helgen var precis så lugn och skön som jag hade hoppats och nu har jag ny energi inför en ny arbetsvecka!

Och i vanlig tradition så klädde vi granen tillsammans hela familjen och jag och mannen njöt av julens första glögg! Det är ju bara så gott!

Nu är det jul i vårt hus och jag ska njuta så mycket jag bara kan!

Ytterligare en tradition är att våra barn får var sin adventspresent! Jag älskar att skapa traditioner med familjen. När jag var liten fick jag en paketkalender av min mormor och morfar. Varje dag i december fanns ett litet paket att öppna! Så roligt och spännande man tyckte det var! Mina föräldrar har fortsatt denna tradition på sitt sätt. Till varje advent får barnen var sitt paket och till första advent får det också var sitt datumljus och en chokladkalender. Ingen jul utan chokladkalender! Av oss brukar barnen få till första advent ”bara”, sen får de vänta till julafton.

I år fick våra barn nya fotbollsskor i adventspresent! Har man fotbollskillar så är det inte så svårt att hitta saker de gillar! Dessa visste vi att båda barnen hade spanat in och lyckan var total!

 Vi beställde några julklappar till idag. Ja, vi var klara med julklappar, men det är ju så vansinnigt roligt att shoppa till barnen så vi kunde inte låta bli! Vi hoppas på riktigt nöjda killar på julafton!

Det känns skönt att det mesta är planerat och fixat inför julen, för är det något jag ogillar så är det stress!

Ha en fin vecka!

xoxo

2 thoughts on “Hej advent!

Kommentera

