Pause, breathe,recharge

Jag behöver fredag, jag behöver helg, jag behöver paus! Jag är så trött, så trött. I måndags eftermiddag fick mannen hastigt och (o)lustigt bege sig till Frankrike i ett jobbärende. Det är vi väl vana vid i och för sig, men just nu hade jag behövt honom hemma. Jag hade behövt den där axeln att luta huvudet mot, den där famnen att krypa in i och hans ord som sätter logik på mina ologiska tankar.

pause

Nu är han hemma igen. Vi har honom över helgen, sen åker han till Tyskland måndag och tisdag. Hans jobb går riktigt bra, han är så duktig och jag är så stolt över honom, därför skulle jag aldrig någonsin få för mig att gnälla för att jag är ensam med barnen mycket. Jag saknar och jag längtar, ibland mer och ibland mindre, men aldrig att jag gnäller eller skulle få för mig att ge honom dåligt samvete. Aldrig att jag ens tänker tanken på att jag vill ha det på något annat sätt. Vi har det så bra! Att få sakna varandra och vara ifrån varandra då och då känns hälsosamt och ibland nödvändigt, och är en del av vårt liv sedan 4 år tillbaka. Jag trivs!

Men nu längtar jag till helg. Till julpynt, glögg och nybakade lussebullar. Till lugn och ro. Till julmusik. Till att bara vara.

Och jag är tacksam för allt fint jag har i mitt liv. Så innerligt tacksam!

thankful-4

xoxo

Kommentera

