~Make each day better than yesterday~

Att ha en elvaåring i huset, som är full av känslor som han inte vet hur han ska hantera, är lite som att gå över ett minfält varje dag. Man vet aldrig när det ska explodera. Det går på en sekund och utan förvarning och man blir lika förvånad varje gång, även om man borde ha vant sig vid det här laget. Stackars lilla tweenie, så många känslor som far rundor i din kropp och som bara måste ut. Lika arg och ledsen som du kan bli, lika underbar och kärleksfull och klok är du. Så många tankar, så många funderingar och bra saker som du har att säga. Pappa och jag verkar nog tröga ibland, vi förstår inte, vi tjatar och skäller, men vi gör vårt bästa för att hänga med i svängarna och ibland prövar du gränserna till det yttersta. Jag försöker vara tålmodig, men jag är bara människa och ibland brister det, men jag lovar dig, min älskade tweenie, att jag försöker varje dag, jag tänker på dig hela tiden och jag älskar dig ALLTID!

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Jag känner mig redo för en ny vecka! Jag ser ingen mening med söndagsångest eller att ogilla måndagar. Varje dag är en gåva som man ska ta vara på och se som något positivt. Det låter ju verkligen som en kliché, men banne mig så är hälsan det viktigaste man har och att inte vara tacksam över det är bortkastad tid!

Det mesta är planerat för veckan och just nu är vardagspusslet inte så komplicerat, utan rullar på i lagom takt och jag känner mig otroligt mycket i fas och har tid över till allt som behöver göras!

Igår såg jag klart 3:e säsongen av The Fall på Netflix. Så bra! Oväntat slut och jag var allt lite tagen efteråt. Ruggig serie, fantastiskt välgjord och med otroligt bra skådespeleri och man kan ju inte annat än älska den irländska dialekten! Efter denna rysare ska jag se klart The Good Wife tänkte jag. Behöver något som är lättare att smälta, haha. Har en säsong kvar av den. Tycker det är kul att kolla på serier som man vet är avslutade, så att man liksom blir klar och slipper undra sen. Jag har även börjat se The Affair på HBO. Annorlunda filmad, som tar ett tag i första avsnitten att förstå, men verkar intelligent och välgjord. Har inte bestämt mig för vad jag tycker om den, men den verkar spännande, så får nog ge den en chans till sen!

Men nu är det dags att ta tag i måndagen och jag känner mig inspirerad!

Dagens visdomsord:

k

xoxo

Kommentera

