Fill your life with experiences

Känslan när jag vaknar upp och det är fredag och jag har en myskväll med barnen planerad!

Känslan när jag sitter på jobbet och sonen ringer bara för att berätta att han bara fick ett enda fel på SO-provet, så stolt och glad!

Känslan när jag är innerligt glad och tacksam för det jag har, i stället för att önska att jag hade mer.

Känslan när jag är så otroligt stolt över min man och hans framgångar på jobbet.

Känslan att jag snart, alldeles snart, får lov att börja julpynta och fixa där hemma.

Känslan att jag har en hel lista över saker som jag inspireras av och känner att jag verkligen har blivit bättre på att planera och organisera och detta skänker mig otroligt mycket ro i själen.

Känslan när jag tänker tillbaka på det här året, som har varit blandat högt och lågt, med fler motgångar än medgångar, men att vi har kommit ut på andra sidan fortfarande stående tillsammans, starkare än någonsin, med hopp och glädje inför framtiden.

Det är en del av de saker som jag tänker och känner denna morgon. Helgen som kommer planerar jag att spendera mestadels inomhus, med hett te, varma brasor, tv-serie, anteckningsblock och penna för att planera adventspresenter, julmys, aktiviteter och annat kul. Med familjen omkring mig, mjuka filtar i soffan, musik, god mat och träning. Ett biobesök med familjen på lördag, ett kalas för A på söndag, tillsammanstid för mig och mannen, mys med barnen, för mycket onyttigt att äta och bara låta dagarna leda vägen. Kanske tar jag även tag i ett av mina ”to-do” inför advent; att storstäda barnens rum från golv till tak. Ett rum i taget, varje hörn. Inte så kul när man håller på, men känslan efteråt alltså!

Dagens visdomsord:

88d31facfe02cb69b0c75d117d3e9ce1

xoxo

Kommentera

