Livet just nu

Tack och lov så är Halloween över. Detta är en ”högtid” som jag absolut inte uppskattar eller ser någon mening med. En tradition som letat sig hit från USA och bara är trams enligt mig. Men, barnen gillar att klä ut sig och gå med kompisar på bus eller godis, så den här mamman får vackert rätta in sig i ledet och stå ut den dagen. För övrigt gillar jag inte tramset med påskkärringar osv heller. Jag är ABSOLUT INTE en pysslig mamma när det gäller sånt och jag har aldrig gillat utklädningspartyn och liknande. Men sån är jag!

Barnen och deras kompisar.

Nu ser jag i stället fram emot helgen som kommer och att fira vår 11-åring på lördag! På kvällen kommer gästerna och det passar otroligt bra att fylla år en lördag! Vi har gjort det enkelt för oss genom att beställa mat som vi hämtar på lördag förmiddag och ska själva endast göra efterrätt och några tillbehör. Jag vill inte spendera hela dagen i köket utan kunna var med vår älskade födelsegris!

För övrigt mår jag riktigt bra! Det mesta går i rätt riktning!

Dagens visdomsord:

cd_zdhzwwaaqdci

xoxo

2 thoughts on “Livet just nu

  1. Vi firar inte halloween direkt. Barnen klär ut sig lite, och går bus eller godis. Inget mer..

    Snart helg. Hoppas ni får en fin helg 😌💕

Kommentera

