Nya tag

Igår var det mycket att göra på jobbet, vädret var grått och jag blev nog aldrig riktigt pigg på hela dagen. När jag kom hem till familjen väntade två hungriga barn och en man som hade fullt upp med sitt jobb. Jag rullade köttbullar och fixade middag sen hade barnen och mannen en spontan mattelektion. Barnen brukar testa sin pappa med en massa svåra tal, för han är otroligt duktig på huvudräkning och de är så imponerade av det. Och han förklarar för dem (framför allt C) hur han tänker när han räknar. Vilken tur att han kan hjälpa dem med matte, jag är totalt nollad och tycker dessutom det är skittråkigt, kollar hellre på färg som torkar ungefär. Okej, sidospår.

Efter maten röjde jag köket ordentligt och fixade i ordning huset medan mannen tog hand om att bädda rent i sängar och diverse småplock. När jag ska komma till ro på kvällen så måste jag ha ordning runt omkring mig, annars kan jag inte slappna av. Men sån är jag!

Efter allt kvällsbestyr så kände jag mig otroligt slö och trött och ute var det mörkt och fuktigt. Min kropp riktigt längtade efter frisk luft och motion, så jag tog med mig min äldste son ut på en rask promenad på 45 minuter. Och gud vad härligt det var! Vi gick och pratade om allt möjligt och höll båda två med om att det var väldigt skönt att komma ut och få fylla lungorna med den krispiga, friska höstluften! Och där och då lovade jag mig själv mer sånt i vardagen! Mer promenader, mer tid med mina älsklingar, mer motion för den här blekfeta kroppen som behöver komma i form! Jag bestämde mig för att ta nya tag med kosten och rätta upp det där sockerintaget som har blivit alldeles för stort den sista tiden. Det behöver inte vara en måndag, eller ny månad eller nytt år för att bestämma sig för nya tag, nej på en vanlig tisdag ute i mörkret så fattade jag det beslutet. Det är också ett steg i rätt riktning för ett av mina mål som jag har satt upp för 2017.  Ett mål som faktiskt är fullt nåbart och möjligt utan att behöva vinna på lotto eller något annat orimligt. Ett mål som finns inom mig själv, bara jag plockar fram det!

Jag känner mig otroligt inspirerad för tillfället. Därför bloggar jag också mer än vanligt har jag märkt. Det är så otroligt kul att ha bloggen som minne att gå tillbaka till! 

Dagens visdomsord kommer från en kär grekisk filosof (nej inte min man, haha).

Xoxo

Kommentera

