~Start each day with a grateful heart~

En sak på min ”to do” lista var att fixa med barnens skolfoton. Att äntligen få upp dem i ramar och byta ut lite foton på tavellisten i vardagsrummet. Inte ens förra årets foton hade kommit upp, så när vi nu fick årets foton skrev jag på listan att det måste fixas. Igår tog jag äntligen tag i det och det tog inte särskilt lång tid och nu är jag supernöjd med den lilla förändringen! Så himla bra med en ”to do” lista där man kan bocka av saker!

Jag har också börjat skriva listor på julklappar och vad vi ska köpa till barnen. Innan julen fyller C 11 år dessutom, så det är mycket som ska planeras. Vi har redan beställt en julklapp som jag ska hämta ut idag. De senaste åren har jag varit ute i riktigt god tid för att slippa stressa i december. Jag mår så fruktansvärt dåligt av stress. Så när det är smockfullt med folk i affärerna och ingen parkering går att hitta, så sitter jag i soffan där hemma och dricker glögg och njuter av lugnet.

Förra julen spenderade vi i München. Åh vad det var underbart. Förutom en del tråkigheter på slutet av den resan, så var det en riktigt härlig jul. Och väldigt annorlunda mot hur vi brukar fira.

Några bilder från förra julen. Vi hade underbart väder med sol och blå himmel och barnen gick utan jacka, så varmt var det. Ett underbart minne!

Men ännu är det en gråmulen oktober. Dagarna och veckorna går fort men jag mår bättre än jag har gjort på länge. Jag har ju som sagt lärt mig att släppa mycket av det jag retade mig på under en längre tid och trots att det är lite sorgligt på sitt sätt, så är det så otroligt befriande på alla sätt och det väger upp allt! Till sist måste man släppa taget om folk, man kan bara göra sin egen del, hur andra väljer att vara får stå för dem. Så jag har släppt taget!

Dagens visdomsord:

Xoxo

Kommentera

