Måndagstankar

Vilken fin helg det blev! Inte vädermässigt kanske, men den var lugn och och skön, men ändå givande och jag återhämtade mig efter en arbetsvecka med mycket att göra.

I fredags var jag på after work med jobbet. Vi åt jättegod mat och hade trevligt. Jag avlägsnade mig betydligt tidigare än grabbarna, men tanten är inte 20 längre (inte dom heller för den delen) och jag vill kunna vara människa dagen efter.

I lördags tog jag tag i tvätt och lite städning, handlade och läste min bok. En skön lördag. Jag funderade även vidare på mina mål för 2017 och jag blev klar snabbare och lättare än jag hade tänkt. Det är bara oktober, men jag hade tydligen en väldigt klar bild i huvudet över i vilken riktning jag vill att nästa år ska gå.

Ett av målen var en weekendresa för mig och mannen. Vi pratade lite om vart vi kunde tänka oss att åka, det skulle inte vara för långt bort, för vi vill inte förlora för mycket tid på resan, och eftersom vi båda älskar Tyskland så bokade vi en helg i Hamburg i slutet av mars. Superfint och lyxigt hotell med spa och pool och alla tänkbara bekvämligheter. Jag längtar redan så in i bomben! Vi har alltid det så himla bra och roligt när vi reser ihop och det var väldigt länge sedan vi gjorde något sådant utan barnen.

För övrigt så har vi alltid många åtaganden under hösten och det är kul på ett sätt, för det piggar upp i den mörka årstiden. Jag fortsätter fylla sida efter sida i mitt anteckningsblock med inspiration och planer och framtiden känns hoppfull och spännande!

Vi trotsade höstrusket igår, min lille prins och jag, och det var en riktigt skön promenad för mig och cykeltur för honom!

Dagens visdomsord:

Xoxo

Kommentera

