Eftertanke

Det är lätt att bara köra på, att ryckas med i livets fartfulla tempo och tycka att det sätt man alltid gjort saker på är bra. Det fungerar i alla fall, det tar en igenom dagen och även om det är knöligt och gropigt längs vägen så kommer man fram.

Men så vill jag inte ha det. Jag vill ständigt kunna förbättra saker och utvecklas och känna att jag lever ett mer meningsfullt liv för varje dag.

we-do-not-learn-from

Igår var en dag för eftertanke. Jag pratade med min man i telefon och vi kom fram till en sak som vi länge funderat på. Det känns skönt när man tar tag i saker som inte fungerar riktigt som man vill och försöker hitta en väg att göra det bättre, en väg som passar alla. Att vara förälder är det svåraste jobbet vi någonsin kommer ha, det är jag fullständigt övertygad om. Och sällan vet man om man gör rätt eller fel, men man följer sitt hjärta och sin magkänsla och hoppas att det ska bli bra.

reflection-quote-1

Det var också en dag med fullt upp på jobbet, verkligen non stop med mail och saker som skulle redas ut. Sen åkte jag hem och tog med mig barnen och handlade lite smått som vi behövde. Vi åt när vi kom hem sen stack barnen över till grannarna och jag ordnade med tvätt och dammsög. Sen myste vi och läste läxa och tittade på tv. En bra kväll.

Nu är det onsdag och vi började morgonen med frukost och tända ljus. Jag tycker om att mysa på morgonen och liksom sätta tonen för resten av dagen.

Att börja dagen med att krama och pussa dessa två troll är det bästa jag vet!

Trevlig onsdag!

xoxo

Kommentera

