~Stay humble, work hard, be kind~

Helgen blev inte riktigt så där underbar som jag hade tänkt. Men så blir det ibland. Jag fick inte gjort så mycket av det jag hade tänkt mig, det var för många måsten som pockade på och inte kunde vänta och det gjorde att jag aldrig riktigt varvade ner och hittade lugnet. Men en härlig sak som jag drog nytta av var vår bastu. Både lördag och söndag. Igår tog jag först en rask promenad sen åt vi en mustig köttgryta som hade stått länge på spisen, sen duschade jag och bastade och då ville barnen vara med så vi myste! Inte så tokig avslutning på söndagen ändå.

Jag sov väldigt dåligt i natt så pigg är jag inte denna måndagsmorgon. Jag vaknade upp till regn och askgrå himmel och jag kände en överväldigande lust att julpynta, baka lussebullar och dricka glögg. Haha, det får vänta ett tag till, men jag längtar redan! Men den känslan hjälpte mig att komma över min Monday Blues.

Det blev en god frukost och gott kaffe, så nu känns det lite bättre och jag tänker vända denna dagen till något positivt och planerar för eftermiddagen och vad som ska fixas där hemma.

Mannen är bortrest och kommer hem på onsdag. Nu tar vi nya tag och ser till att få en fin vecka! 

Dagens motto får bli detta:

Xoxo

2 thoughts on “~Stay humble, work hard, be kind~

  1. Det låter hur mysigt som helst! Jag fick faktiskt också lite julkänsla härom dagen hahaha jag brukar inte längta så mycket till julen men i år känns det faktiskt som att det kan bli riktigt bra 🙂

    Ha en riktigt härlig vecka min vän!

    Kram

Kommentera

