Friday yay!

Varför är det så härligt med fredag? Man har jobbat en hel vecka, varit produktiv och tempot har varit högt från morgon till kväll. Nu får man äntligen koppla av, andas ut och tiden och klockan är inte lika viktig längre.

Jag är redan uppfylld av känslan att komma hem ikväll till familjen, sätta igång en brasa, pussa och krama på dem som jag älskar mest, hämta hem Thaimat och äta med levande ljus på bordet och höstrusket på behörigt avstånd utanför fönstret. Sen kryper vi upp i soffan, slötittar på något program på TV, inte så viktigt vilket program, det viktiga är att jag får mysa med barnen tätt intill och mannen bredvid.

Idag vaknade vi alla innan alarmet tjöt. Jag tände en brasa, fixade frukost, drack kaffe och reflekterade över hur innerligt tacksam jag är för allt jag har. Världens elände och folk som har det svårt gör mig beklämd, romerna som sover i tält i kylan, människorna som flyr från krig, barnen som aldrig känner sig trygga, ja listan kan göras lång. Att inte känna sig tacksam när man får leva och bo i ett av världens bästa länder är otänkbart!

I helgen blir det fotbollsmatch för A på lördag och C på söndag. I övrigt har vi inte så mycket planerat. Jag brukar ta tag i tvätten och så brukar jag veckohandla varje lördag. Tvätta mitt i veckan gör jag sällan, då prioriterar jag annat. Sen på helgen tvättar jag snabbt upp 4 maskiner och så är vi redo med kläder för en ny vecka. Tacksam för min stora tvättstuga i källaren där jag får plats att hänga två maskiner åt gången. På listan över saker jag vill fixa/ta tag i, står det bland annat att rensa ut i skåpen i vardagsrummet. Det känns som en syssla jag kan ta tag i den här helgen. Rensa och slänga är så himla befriande och jag mår så bra av det. Har ni också en lista över saker som ni vill fixa hemma när tid finns? Jag har min i telefonen och tittade igenom den igår. Där var en del jag kunde sätta en ✅ efter och det känns gött! Jag tittade även igenom mina mål för 2016 och även där fanns en hel del som jag har uppnått, vilket gjorde mig glad. Andra mål insåg jag direkt att jag inte kommer nå, men jag ser det inte som misslyckande utan som att jag i alla fall har strävat mot dessa mål och gjort mitt bästa. Viktmålet lär aldrig uppfyllas, haha. Men jag har släppt kroppshetsen och tänker sällan på min vikt längre, och bara det är ett stort tecken på att jag har lyckats med ett annat av mina mål för 2016, att bli lugn inombords och fokusera på välmående.

Nu är det redan den 7:e oktober och detta året går raskt mot sitt slut. Känslan av att alla pusselbitar faller på plats en efter en nu mot slutet är påtaglig. Allt ordnar sig. Till slut.

xoxo

Kommentera

