Hej torsdag!

Som vanligt den sista tiden så vaknade jag en stund innan klockan ringde. Fråga mig inte varför! Men vad mycket man hinner med på morgonen då helt plötsligt. Jag tömde diskmaskinen, fick undan i vasken, fyllde i mannens arbetsgivardeklaration, gick runt och småfixade och smuttade på mitt kaffe!

Med två skolbarn i huset är morgonrutinerna ganska invanda vid det här laget och jag har till 99% kommit ifrån all stress på morgnarna, som tidigare kunde infinna sig. Att möta dagen och barnen med ett leende gör livet så mycket skönare!

Jag och min store pojke alltså! Han har så mycket efter mig, vi gillar samma saker och har mycket gemensamt. Bland annat har vi blivit besatta av att kolla på ”Timber Kings” och ”Prospectors” på Viasat Explore varje kväll. Jag gillar ofta ganska udda program, dokumentärer och liknande och speciellt där folk med unika kunskaper tillverkar eller bygger fantastiska saker, som i Timber Kings. Alltså, det är helt sjukt vilka hus de kan bygga av stockar och vilken teknik de använder. Jag och sonen sitter förbluffat och kollar på dessa vackra skapelser. Prospectors handlar om folk som är malmletare i USA, ett yrke jag inte ens visste fanns längre. Som sagt, udda program men så intressant! Tycker vi! Plus att vi har en mysig stund tillsammans som bara är vår!

Hösten! Gör ni några förändringar på hösten? Byter hårfärg? Ändrar något hemma? Jag personligen byter alltid väska. Ljus väska på sommaren, mörk väska på hösten. Den här köpte jag förra året och älskar den!

Nästa gång jag går till frisören blir det dessutom lite mörkare slingor i håret, det gör jag varje höst och det känns bara så rätt.

 Nu har även boots och stövlar kommit fram. Måste säga att jag älskar höstmodet med snygga stövlar, sköna koftor och fina scarfar.

Ikväll väntar en lugn kväll med lite fix hemma och yoga. Ha en fin dag! 

Xoxo

Kommentera

